1. Τον τελευταίο χρόνο παρατηρήθηκε αύξηση στα κατοικίδια, πες μας τη γνώμη σου γι’ αυτό.
Όλοι μας έχουμε παρατηρήσει τον τελευταίο καιρό τη μεγάλη αύξηση που υπάρχει στον πληθυσμό των κουταβιών και νέων κηδεμόνων. Σύμφωνα με στοιχεία από πρόσφατη κλαδική έρευνα η αύξηση του τζίρου των καταστημάτων των pet shops το τελευταίο δίμηνο του 2020 κυμάνθηκε στο +12% και αυτό φανερώνει το νέο trend για μία χώρα όχι αρκετά φιλόζωη σε σχέση με τις υπόλοιπες της Ευρώπης. Πιο συγκεκριμένα, στην Ελλάδα σύμφωνα με τα στοιχεία της FEDIAF 14% των ελληνικών νοικοκυριών έχουν τουλάχιστον ένα σκύλο ή μία γάτα στο σπίτι ενώ στη γειτονική Ιταλία τα ποσοστά είναι 24% και 18% αντίστοιχα.
Όπως βλέπετε υπάρχουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης στο κομμάτι της φιλοζωίας στη χώρα μας τα οποία σίγουρα και λόγω της υπάρχουσας κατάστασης θα υπερκαλυφθούν, αρκεί όμως μετά το πέρας της πανδημίας κι όταν οι άνθρωποι θα επανέλθουν στους φυσιολογικούς ρυθμούς να μη γεμίσουν οι πόλεις αδέσποτα.
Η υιοθεσία και η κηδεμονία ενός κατοικίδιου ζώου πρέπει να συνοδεύεται από μία υπεύθυνη στάση του ατόμου σε όλη την πορεία και σαν Σύλλογος Επαγγελματιών Ζώων Συντροφιάς παλεύουμε τον τελευταίο καιρό για να ελαφρύνουμε κάπως τον προϋπολογισμό του κάθε σπιτιού πιέζοντας τα αρμόδια υπουργεία για μείωση του ΦΠΑ 24% σε 13%.
2. Πόσο σημαντική είναι η σωστή διατροφή για την ανάπτυξη των κατοικίδιων;
Το κομμάτι της διατροφής είναι πολύ σημαντικό και βασική μέριμνα του υπεύθυνου κηδεμόνα, καθώς όσο πληρέστερη είναι η διατροφή του κατοικίδιου τόσο λιγότερα είναι τα προβλήματα που παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια της ζωής του. Είμαι πραγματικά περήφανος για την εταιρεία Josera petfood (www.adpet.gr) που αντιπροσωπεύουμε τα τελευταία 25 χρόνια στην Ελλάδα, καθώς είναι από τις ελάχιστες εταιρείες του κλάδου που χρησιμοποιεί πρώτες ύλες κατάλληλες και για ανθρώπινη κατανάλωση. Έχει ένα από τα πιο σύγχρονα εργαστήρια ελέγχου ποιότητας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο όπως επίσης είναι το μόνο εργοστάσιο παραγωγής τροφών για κατοικίδια στον κόσμο που από το 2020 έχει μηδενικό αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα.
Ο καταναλωτής θα πρέπει να διαβάζει με προσοχή τα συστατικά της τροφής και να μην παρασύρεται από περιττές πληροφορίες που βρίσκονται στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας. Μία καλή τροφή μπορεί να την ξεχωρίσει εύκολα κάποιος από το τρίχωμα, τα δόντια και τα κόπρανα του ζώου και θα προκαλούσα τους αναγνώστες του www.positivelife.gr να δοκιμάσουν την τροφή για σκύλους Festival με σολομό, τη μόνη τροφή στην αγορά που μπορεί να καταναλωθεί ως ξηρά και ως υγρή όπως επίσης και τη Naturelle με φακή και πέστροφα για τις απαιτητικές στειρωμένες γάτες.
3. Ποια είναι τα νέα projects που έχετε δημιουργήσει;
Η εταιρεία τα τελευταία χρόνια, με την είσοδο της νέας γενιάς, έχει προχωρήσει σε δημιουργία καινούριων εγκαταστάσεων αποθηκευτικού χώρου στη Θεσσαλονίκη που αφορούν το κομμάτι του pet και πλήρη εκσυγχρονισμό του εργοστασίου στην Κατερίνη δημιουργώντας ταυτόχρονα και ένα φωτοβολταικό πάρκο εντός των εγκαταστάσεων.
Είμαστε ιδιαίτερα εξωστρεφείς σαν εταιρεία καθώς ανοίξαμε κάποιες καινούριες αγορές στο εξωτερικό όπως επίσης διοργανώνουμε καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου μία σειρά επιμορφωτικών webinars αποσκοπώντας στην εξέλιξη του κλάδου. Στο κομμάτι του pet δε λείπουν οι καινoτομίες όσον αφορά την προιοντική γκάμα, όπως η καινούρια Vegan σειρά της Josera για σκύλους και η νέα υποαλλεργική τροφή Hypoallergenic με ζωική πρωτεΐνη μη ζωικής προέλευσης.
Τέλος, δε θα μπορούσαμε να λείπουμε από το νέο τηλεοπτικό show του Ant1, H Φάρμα, μεριμνώντας υπεύθυνα για τη σωστή σίτιση των παραγωγικών ζώων και του αξιαγάπητου σκύλου θέλοντας ο τηλεθεατής να βλέπει ζώα σε καλή κατάσταση τα οποία να μπορούν να αποδώσουν τα μέγιστα στο κομμάτι της τροφής των παικτών.
4. Ιδρύσατε με την αδερφή σου μία εταιρία που εξειδικεύεται στα pet shops, πως το αποφασίσατε;
Γεννήθηκα και ζω στη Θεσσαλονίκη και είμαι πλέον η 4η γενιά στον κλάδο των ζωοτροφών, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα τροφών για παραγωγικά και κατοικίδια ζώα. Από μικρός είχα επαφή με το κομμάτι της βιομηχανίας και του κλάδου γενικότερα και αυτό με οδήγησε στην απόφαση να χωρίσω το κομμάτι του χονδρικού εμπορίου ειδών για κατοικίδια από τη βιομηχανία ζωοτροφών ΒΙΟΖΩΚΑΤ ΑΕ (www.viozokat.gr) ιδρύοντας την Α&Δ Τριανταφύλλου-Josera Hellas ΑΕ (www.adpet.gr) για μεγαλύτερη εξειδίκευση και εισχώρηση στο κανάλι των pet shops. Ο λόγος που συνέβη αυτό είναι πως βλέποντας τη μεγάλη ανάπτυξη του κλάδου έπρεπε ως εταιρεία να εμπλουτίσουμε την γκάμα προϊόντων μας εντάσσοντας πέρα από τις τροφές της Josera αξεσουάρ, gadgets και παιχνίδια. Στόχος μας είναι να παρέχουμε στον τελικό καταναλωτή μία μεγάλη ποικιλία από ποιοτικά προϊόντα σε λογικές τιμές.
Ο Αλέξανδρος Τριανταφύλλου είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Θεσσαλονίκης, κάτοχος πτυχίου Οικονομικών από το Ludwig- Maximlian University of Munich και πρόσφατα ολοκλήρωσε το Executive MBA με εξειδίκευση στο Marketing του University of Sheffield. Από το 2016 έχει το ρόλο του Business Development Manager στη ΒΙΟΖΩΚΑΤ ΑΕ και το 2017 ίδρυσε μαζί με την αδερφή του, Δέσποινα Τριανταφύλλου, την Α&Δ Τριανταφύλλου – Josera Hellas ΑΕ. Συμμετέχει τα τελευταία χρόνια ενεργά σε προγράμματα νεοφυών επιχειρήσεων και είναι γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Ζώων Συντροφιάς.