Ο Ρόλος της Μόδας σε Περιόδους Κρίσης
1. Τι ρόλο μπορεί να παίξει η μόδα σε περιόδους κρίσης;
Τoν ρόλο που έπαιζε πάντα…Η μόδα υπάρχει ανέκαθεν για να αναπτερώνει το ηθικό και τώρα ίσως περισσότερο από ποτέ την χρειαζόμαστε. Είναι μια από τις βιομηχανίες με τεράστια δυναμική που ακόμη και σε περιόδους κρίσης σαν αυτή καταφέρνει να επιβιώνει καθώς ο κόσμος πάντα θα έχει την ανάγκη να ξεφεύγει αγοράζοντας κάτι ακόμη και αν αυτό είναι μια μάσκα του αγαπημένου τους σχεδιαστή.
Το ότι και αυτή την χρονιά έγιναν οι επιδείξεις μόδας σε κάθε χώρα έστω και διαδικτυακά είναι η μεγαλύτερη απόδειξη ότι η μόδα και ο κόσμος της μόδας είναι απόλυτα παρόν.
Επίσης αξίζει να αναφερθούμε στο ότι ακόμη και μέσα στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο η βρετανική Vogue φωτογράφιζε haute couture ανάμεσα στα ερείπια του βομβαρδισμένου Λονδίνου.
2. Πώς μπορούν οι ηγέτες στην μόδα να υποστηρίξουν την διαφορετικότητα;
Μέσα στα τελευταία χρόνια είδαμε όλο και περισσότερους οίκους να υποστηρίζουν την διαφορετικότητα με διάφορουςτρόπους.
Ένας ήταν η αποδοχή ότι όλες οι γυναίκες δεν ανήκουν στο extra small size. H Αshley Graham μπήκε στην λίστα των πιο ακριβοπληρωμένων μοντέλων με έναν πληθωρικό σωματότυπο και είδαμε στις πασαρέλες του κόσμου μοντέλα διαφόρων ηλικιών και φύλων…, ακόμη ένα οχυρό που κατέπεσε.
Επίσης ένα κορίτσι με έντονη δερματική πάθηση έγινε ακόμη και εξώφυλλο διεθνούς περιοδικού.
3. Ο κόσμος θέλει ολοένα και περισσότερο να βλέπει τα αγαπημένα του brands να υποστηρίζουν κοινωνικές δράσεις. Γιατί γίνεται αυτό;
Για τον απλό λόγο ότι έχει υπάρξει μια τεράστια στροφή της κοινωνίας στην πνευματικότητα, ειδικότερα τον τελευταίο χρόνο και αυτό φυσικά και θα επηρέαζε τον κόσμο της μόδας.Ο κόσμοςέχειανάγκη να προσφέρει και τα brands απλά ακολουθούν και τις κοινωνικές τάσεις.
4. Ποιο είναι το μέλλον της συμπερίληψης (inclusivity) στη μόδα;
Είμαστε ακόμη στην αρχή αυτής της νέας τάσης….αλλά ας είμαστε ευγνώμονες ότι επιτέλους έγινε η αρχή.
Οι πόρτες άνοιξαν …μεταφορικά και κυριολεκτικά για όλους στον χώρο της μόδας ξεκινώντας από το χρώμα του δέρματος, καταλήγοντας ακόμη και στην σωματική αναπηρία. Ζούμε επιτέλους στην εποχή όπου κάποιος δεν θα αποκλείεται από μια δουλειά στον δύσκολο αυτό χώρο που βάσει στατιστικών είναι ο δεύτερος πιο δύσκολος και σκληρός χώρος μετά τον χώρο της τέχνης.
Ζούμε την στιγμή που η μόδα καταφέρνει για μια ακόμη φορά να γκρεμίζει τα όποια στεγανά και κατεστημένα. Με λίγα λόγια να δημιουργεί μια επαναστατική νέα τάση με έντονο κοινωνικό και πολιτιστικό αντίκτυπο.
Ο Βασίλης Ζούλιας υπήρξε συντάκτης μόδας για περισσότερα από 20 χρόνια σε περιοδικά όπως το Vogue Greece. Το 2002 άνοιξε την μπουτίκ του στην Αθήνα, Βασίλης Ζούλιας Old Athens, όπου παρουσίασε πολυτελή παπούτσια, τσάντες και καπέλα. Το 2007 ξεκίνησε την πρώτη του συλλογή Prêt-à-Porter και το 2008 παρουσίασε την πρώτη του συλλογή Haute Couture and Bridal Collection και έκτοτε ηγείται της εβδομάδας μόδας της Ελλάδας. Τις δημιουργίες του επιλέγουν διεθνείς προσωπικότητες όπως οι Laura Dern & Άλισον Μπέρι.