Όμορφα 30! Η Αρχή για Όμορφα 40, 50, 60…!

Από τον Γιώργο Τζίμα, Χημικό.

Στα 30 μια νέα δεκαετία ξεκινά. Όπως κάθε αλλαγή, έτσι κι αυτή μπορεί να γίνει η αφορμή για ένα πιο αισιόδοξο μέλλον.

Μαζί με τις εμπειρίες μας ωριμάζει και το δέρμα μας. Όποιες κι αν είναι οι επιλογές μας για το επόμενο στάδιο της ζωής μας, οφείλουμε, μαζί με αυτές, να φροντίσουμε τον εαυτό μας και το δέρμα μας για να το προετοιμάσουμε να καλωσορίσει τις επόμενες δεκαετίες που βρίσκονται μπροστά μας.

Στα 30 μερικές φορές αναρωτιόμαστε «μήπως άρχισα να γερνάω; τι πρέπει να κάνω για να σταματήσω το χρόνο;». Είναι φυσικό.

Αντιμετωπίστε αυτή και κάθε δεκαετία από δω και πέρα ως επένδυση για το μέλλον της ομορφιάς σας. Μολονότι τα σημάδια γήρανσης δεν είναι ακόμα ορατά, μπορείτε να τα προλάβετε και να «επιβραδύνετε το χρόνο» στο δέρμα σας.

Υιοθετήστε νέες, καλές συνήθειες και προετοιμάστε την επιδερμίδα και το σώμα σας για να υποδεχθεί τις αλλαγές.

Καθαρισμός

Αφιερώστε ακόμη περισσότερο χρόνο σε αυτό το κομμάτι της περιποίησης του δέρματός σας και γίνετε πιο σχολαστικές. Όσες χρησιμοποιούσατε στο παρελθόν τα βολικά μαντιλάκια ντεμακιγιάζ, καλό είναι να τα ξεχάστε. Επιλέξτε προϊόντα με ήπιες συνθέσεις που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες της επιδερμίδας σας και απομακρύνουν μακιγιάζ, σκόνη, ρύπους και νεκρά κύτταρα χωρίς να την απογυμνώνουν από τα φυσικά της έλαια.

Ενυδάτωση

Είναι ανώφελο να επιβαρύνετε την επιδερμίδα σας με ενισχυμένες αντιγηραντικές κρέμες για να καταπολεμήσετε τις ρυτίδες που… δεν έχετε. Η ενυδάτωση, η οποία, μαζί με τον καθαρισμό και την αντηλιακή προστασία συνθέτουν το ιδανικό τρίπτυχο της καθημερινής περιποίησης, είναι ότι ακριβώς χρειάζεστε. Θα πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι οι ανάγκες της επιδερμίδας αλλάζουν από δεκαετία σε δεκαετία. Επομένως, η επιλογή του κατάλληλου προϊόντος ενυδάτωσης ανάλογα με τον τύπο του δέρματός σας και της εξέλιξής του στο χρόνο είναι πολύ σημαντική. Αν δεν είστε σίγουρες, συμβουλευτείτε έναν ειδικό.

Αντηλιακή και αντιοξειδωτική προστασία

Δεν έχετε ακόμη ρυτίδες και χαλάρωση. Όμως οι υπεριώδεις ακτίνες, η αστική ρύπανση και το σύγχρονο lifestyle – πολλές ώρες εργασίας, πιθανές καταχρήσεις, ατέλειωτος χρόνος μπροστά σε οθόνες που εκπέμπουν blue light – είναι παράγοντες που θα επιταχύνουν την εμφάνισή τους, αν δεν λάβετε έγκαιρα τα μέτρα σας.

Η αντηλιακή προστασία πρέπει να γίνει ο καλύτερος φίλος σας 365 μέρες το χρόνο. Προτιμήστε προϊόντα εμπλουτισμένα με συστατικά που παρέχουν αντιοξειδωτική προστασία, όπως φλαβονοειδή, βιταμίνες και φυτικά εκχυλίσματα. Μόνο έτσι θα θωρακίσετε την επιδερμίδα σας απέναντι στο εχθρικό περιβάλλον και θα κλείσετε το δρόμο στην πρόωρη γήρανση.

Μάτια

Η εύθραυστη επιδερμίδα γύρω από τα μάτια είναι η πρώτη που εμφανίζει σημάδια πρόωρης γήρανσης. Αναζητήστε ανάλαφρες συνθέσεις με συστατικά που ενυδατώνουν, καταπολεμούν τα οιδήματα και τους μαύρους κύκλους και απαλύνουν τις λεπτές γραμμές έκφρασης.

Ύπνος

Η επιδερμίδα δεν αντέχει τις «λευκές νύχτες» όσο παλιά. Για να διατηρήσει τη φρεσκάδα της μετά τα 30 χρειάζεται ύπνο 7 με 8 ώρες κάθε βράδυ. Έτσι τα κύτταρα θα προλάβουν να αποκαταστήσουν τις φθορές της ημέρας και να αναπλαστούν μέχρι το επόμενο πρωί. Είναι δύσκολο μερικές φορές. Όμως να θυμάστε ότι αν της τον στερείτε συστηματικά, οι φθορές συσσωρεύονται και οι συνέπειές τους γρήγορα γίνονται ορατές. Η επιδερμίδα γίνεται θαμπή, άτονη και δείχνει κουρασμένη…

Επιλογή τροφών

Ό,τι τρώμε φαίνεται στην επιδερμίδα μας. Οι υπερτροφές είναι ένας εύγευστος τρόπος να διατηρήσουμε την υγεία, τη λάμψη και τη νεανικότητα στο δέρμα μας. Ενισχύστε το διαιτολόγιό σας με ελαιόλαδο, τομάτες, κάππαρη, μύρτιλα, κράνα, ρόδια, αμύγδαλα, φιστίκια Αιγίνης, αυγοτάραχο, κρόκο Κοζάνης, αφεψήματα με τσάι του βουνού και δίκταμο. Στην Ελλάδα είμαστε τυχεροί. Έχουμε πολλά και άκρως ευεργετικά superfoods!

Άσκηση

Ας μην παραμελήσουμε το σώμα μας. Εντάξτε τη γυμναστική ή ένα σπορ στην καθημερινότητά σας -αν δεν το έχετε ήδη κάνει- για να βελτιώσετε τη μυϊκή σας μάζα, να σμιλεύσετε τις καμπύλες και να κάνετε τις ατέλειές σας λιγότερο ορατές. Αν μάλιστα ετοιμάζεστε για το πρώτο σας μωρό, η τακτική άσκηση θα σας χαρίσει ενέργεια, θα προετοιμάσει το σώμα σας για την μεγάλη αλλαγή και θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Άγχος

Θα ήταν μάλλον ουτοπικό να σας συμβουλεύσουμε να αποβάλλετε πλήρως το στρες. Ίσως, όμως, αποφασίσετε να το διαχειριστείτε όσο πιο αποτελεσματικά μπορείτε αν μάθετε ότι η στρεσαρισμένη επιδερμίδα είναι πολύ πιο ευάλωτη και γερνά πιο γρήγορα. Για την ακρίβεια, η φθορά που θα υποστεί είναι τέτοια που μπορεί να μοιάζει ακόμη και 10 χρόνια μεγαλύτερη από ότι πραγματικά είναι! Επομένως, αξίζει να προσπαθήσουμε να ελέγξουμε το στρες μας με τον τρόπο που ταιριάζει στην καθεμία και στον καθένα μας, όπως με γιόγκα, διαλογισμό, βάδισμα στη φύση, απόλαυση της αγαπημένης μας μουσικής.

Στερηθείτε αν μπορείτε, ή τουλάχιστον μειώστε …

Το κάπνισμα

Είναι η δεύτερη αιτία -μετά τις ακτίνες UV- πρόωρης γήρανσης. Οι 4.000 χημικές ουσίες που περιέχει ο καπνός του τσιγάρου «κλέβουν» το οξυγόνο από τα κύτταρα, αποδομούν τις ίνες κολλαγόνου και της ελαστίνης, με αποτέλεσμα η επιδερμίδα να γίνεται θαμπή και να αποκτά άτονη όψη.

Τις “γρήγορες και θαυματουργές” δίαιτες

Το δέρμα «μαρτυρά» κάθε ακραία επιλογή που κάνετε στη διατροφή σας. Εάν αποκλείσετε το λίπος από το διαιτολόγιό σας, η επιδερμίδα και τα μαλλιά θα χάσουν τη λάμψη τους. Κόβοντας όλους τους υδατάνθρακες, το πρόσωπό σας θα εμφανίσει σημάδια κούρασης, ενώ μειώνοντας δραστικά τις πρωτεΐνες θα χάσει μυϊκή μάζα και θα χαλαρώσει. Προτιμήστε να ακολουθήστε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής, με τρία γεύματα καθημερινά. Οι ειδικοί μάς συμβουλεύουν ότι θα πρέπει να έχουμε καταναλώσει το 70 με 80% της τροφής μας στο πρώτο μισό της ημέρας.


Ο Γιώργος Τζίμας είναι χημικός, διδάκτορας Βιοχημείας του Freie Universität Berlin. Συνιδιοκτήτης, με την αδελφή του Λίλα Τζίμα, της ελληνικής εταιρείας παραγωγής καλλυντικών Tzimas Cosmetics, με έδρα τη Θεσσαλονίκη και ιστορία που ξεκινάει το 1957. Είναι υπεύθυνος σχεδιασμού & ανάπτυξης προϊόντων και επικεφαλής των εργαστηρίων παραγωγής της επιχείρησης.

share post to:
Author