Από τη Λυδία Κυριακοπούλου, Fashion Psychologist.
Οι περισσότεροι από εμάς παρακολουθούμε πλατφόρμες όπως το Pinterest, από όπου αντλούμε έμπνευση τόσο για το στυλ μας όσο και για την εικόνα μας γενικότερα. Πολλές είναι οι φορές που αγοράζουμε προϊόντα παρεμφερή με όσα βλέπουμε και αγαπάμε, αλλά αντιμετωπίζουμε την εξής δυσκολία: τα ρούχα δε λειτουργούν όπως φανταζόμασταν πάνω στο σωματότυπο μας και πιθανώς αισθανόμαστε πως το συγκεκριμένο ντύσιμο είναι εκτός της ζώνης άνεσης μας. Στις περιπτώσεις αυτές η απογοήτευση δεν είναι λύση, καθώς για να επιτύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα όσον αφορά στο στυλ μας, πρέπει απλά να μάθουμε πως να δουλεύουμε με το σχήμα του σώματος μας.
Οι τάσεις της μόδας αλλάζουν συνεχώς, και σε περίπτωση που επιθυμούμε να τις ακολουθήσουμε είναι σημαντικό να τις προσαρμόσουμε σωστά στο δικό μας σωματότυπο. Επομένως, μόλις μάθουμε τι μας ταιριάζει είναι εκπληκτικό το πόσο εύκολα μπορούμε να δημιουργήσουμε μια γκαρνταρόμπα που αγαπάμε να φοράμε. Υπάρχουν διάφορα σχήματα σώματος, οι περισσότερες γυναίκες έγκειται στις παρακάτω κατηγορίες: μήλο, αχλάδι, κλεψύδρα, αντεστραμμένο τρίγωνο, ορθογώνιο, petite, tall και plus-size. Στο συγκεκριμένο άρθρο θα εστιάσουμε στα 3 πιο σύνηθη σχήματα σώματος για τα μεσογειακά δεδομένα.
Υπάρχουν τρία βασικά στοιχεία που θα πρέπει να εστιάσετε:
1. Έμφαση στην ισορροπία
Το σχήμα του σώματος μας βασίζεται στη δομή των οστών μας και όχι στο βάρος μας, οπότε και η κληρονομικότητα παίζει σημαντικό ρόλο. Στόχος είναι να χρησιμοποιήσετε το ντύσιμο σας ώστε να ισορροπήσετε τους ώμους, το στήθος, τη μέση και τους γοφούς σας.
2. Οπτική «σχεδίαση»
Επωφεληθείτε από τις γραμμές του κάθε υφάσματος ώστε να καθοδηγήσετε το βλέμμα και την έμφαση στο σημείο που επιθυμείτε. Η σωστή επιλογή μοτίβου θα σας βοηθήσει να σχηματίσετε καμπύλες, να επιμηκύνετε ή να τονίσετε τα σημεία που επιθυμείτε, ακόμα και να τραβήξετε τη προσοχή μακριά από εκείνα που επιθυμείτε να αποκρύψετε.
3. Προσοχή στο χρώμα
Το μάτι τείνει να έλκεται περισσότερο από τις ανοιχτόχρωμες και έντονες αποχρώσεις παρά από τις πιο σκούρες. Λάβετε υπόψη ποια σημεία του σώματος σας θέλετε να προβάλετε και επιλέξτε μοτίβα και χρώματα που λειτουργούν θετικά πάνω σε αυτά τα σημεία.
ΣΩΜΑΤΟΤΥΠΟ ΜΗΛΟ:
Τα δυνατά σας κομμάτια περιλαμβάνουν:
• Τουνικ (Tunics) και καφτάνια
• Παλτό στο ύψος του γονάτου
• Παντελόνια σε skinny γραμμή
• Maxi φορέματα και wrap dress
• Ανάλαφρα, σε Α γραμμή κομμάτια
• Γιλέκο ή σακάκι στο ύψος του άνω μηρού
• Μπλούζες ή φορέματα με λαιμόκοψη (V-neck)

* Θυμηθείτε ότι το στρίφωμα θα πρέπει είτε να φτάνει στην κορυφή της φτέρνας σας, είτε μέχρι το έδαφος *
ΣΩΜΑΤΟΤΥΠΟ ΑΧΛΑΔΙ:
Τα δυνατά σας κομμάτια περιλαμβάνουν:
• Κομμάτια σε γραμμή Α
• Boxy παλτό και σακάκια
• Κομμάτια με ανοιχτή πλάτη
• Σακάκια στο ύψος της μέσης
• Ζώνη στη μέση σε φορέματα
• Μανίκια καμπάνα (bell sleeves)
• Μπλούζες ή φορέματα με λαιμόκοψη (V-neck)

* Θυμηθείτε ότι το στρίφωμα θα πρέπει να είναι ακριβώς κάτω από το γόνατο ώστε να επιμηκύνει το σκελετό σας και θα λεπτύνει τους γοφούς και τους μηρούς *
ΣΩΜΑΤΟΤΥΠΟ ΚΛΕΨΥΔΡΑ:
Τα δυνατά σας κομμάτια περιλαμβάνουν:
• Peplum μπλούζες
• Πλεκτά και ζέρσεϊ
• Ολόσωμες φόρμες
• Μανίκια έως τον αγκώνα
• Ζώνες φορεμένες ψηλά στη μέση
• Ψηλόμεσα παντελόνια και φούστες
• Bomber jackets με ελαστική ζώνη στη μέση

* Θυμηθείτε ότι το στρίφωμα θα πρέπει να είναι ακριβώς κάτω από το γόνατο, διαφορετικά επιλέξτε mini φορέματα και φούστες * Σε περίπτωση που επιθυμείτε να μάθετε περισσότερες πληροφορίες για τον κάθε σωματότυπο, καθώς και για τις υφές που ταιριάζουν καλύτερα στο κάθε σχήμα σώματος επικοινωνήστε μαζί μας στο lydiakyriakopoulos.com

Γοητευμένη τόσο από την επιστήμη της ψυχολογίας όσο και από το χώρο της μόδας, είχε την τιμή να συνεργαστεί στενά με την ιδρύτρια και γκουρού της Ψυχολογίας της Μόδας (Fashion Psychology), Dr. Carolyn Mair. Επαγγελματικά, έχει συνεργαστεί με πολλές επιχειρήσεις, τόσο τοπικές όσο και high-end διεθνείς, καθώς και με διαφημιστικές εταιρείες, παρέχοντας υπηρεσίες συμβουλευτικές και ερευνητικές, ιδιαίτερα στο τομέα εξειδίκευσής της, την Ψυχολογία του Χρώματος (Color Psychology). Σε ατομικό επίπεδο, στόχος της είναι να παρέχει μια βαθύτερη κατανόηση των αμοιβαίων επιρροών μεταξύ της μόδας και της ανθρώπινης συμπεριφοράς ώστε να παρακινήσει τα άτομα να αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και να συμβάλουν σε μια πιο ηθική και βιώσιμη βιομηχανία, χρησιμοποιώντας τη μόδα ως “όχημα” για τη βελτίωση της ευημερίας τους. Σε εταιρικό επίπεδο, ο σκοπός είναι η καλύτερη κατανόηση του καταναλωτή και των αναγκών του, συνδυάζοντας βαθιές γνώσεις τόσο από την επιστήμη της Ψυχολογίας όσο και από το χώρο της μόδας, με απώτερο στόχο τη παροχή δημιουργικών και καινοτόμων λύσεων που θα αναπτύξουν την επιχείρηση.