Η Επίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη Μόδα

Από την ομάδα του Positivelife.gr.

Η τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence, AI) και η χρήση της στη βιομηχανία της μόδας αποτελεί μία από τις σημαντικότερες τεχνολογικές καινοτομίες για το 2021.

Μέχρι τώρα οι εταιρίες αξιολόγησης του ηλεκτρονικού εμπορίου για να καταλάβουν τις τάσεις των πωλήσεων και όχι μόνο, χρησιμοποιούσαν αλγόριθμους μηχανικής μάθησης (machine learning). Σήμερα, την τεχνολογία αυτή, εκμεταλλεύονται όλο και περισσότερα brands μέσα στα e-shops τους για να εξυπηρετούν καλύτερα τους πελάτες τους αλλά και να επωφελούνται από τις δυνατότητες που τους προσφέρει η εφαρμογή της.

Το ψηφιακό μοντέλο @dagny.gram φορώντας Gucci

Η βιομηχανία της μόδας αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κλάδους παγκοσμίως και τα έσοδα στην παγκόσμια αγορά ενδυμάτων αναμένεται να φτάσουν τα 2,25 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2025. Υπολογίζεται ότι οι σχεδιαστές και τα brands που χρησιμοποιούν τα εργαλεία που τους προσφέρει η τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης για το σχεδιασμό, την κατασκευή, την παραγωγή και την πώληση των προϊόντων τους θα βρίσκονται στην κορυφή της βιομηχανίας.

Έχει παρατηρηθεί παγκοσμίως ότι μέσα στην πανδημία όλο και περισσότερο τα brands αλλά και οι καταναλωτές εξοικειώνονται με τη χρήση και την εφαρμογή της νέας αυτής τεχνολογίας.

Οι πιο δημοφιλείς τάσεις για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (Artificial Intelligence, AI) στη μόδα είναι οι παρακάτω:

Το ψηφιακό μοντέλο @brenn.gram σε συνεργασία με τη SAMSUNG

– Η πρόβλεψη των τάσεων της μόδας. Τα brands αναδιαμορφώνουν την προσέγγισή τους στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη προϊόντων. Προβλέπουν τι θα θέλουν να φορέσουν οι πελάτες τους, αξιολογώντας δεδομένα από τα social media, σχεδιαστές μόδας και influencers. Αυτός ο τρόπος, τους βοηθά στο να σχεδιάσουν τα στυλ που θα αγαπήσουν οι καταναλωτές και να αποφασίσουν τις ποσότητες που θα κατασκευάσουν.

– Η μείωση επιστροφών. Υπάρχουν brands που χρησιμοποιούν εργαλεία εικονικής παρουσίασης ενός ρούχου πάνω στη σιλουέτα του καταναλωτή. Ο καταναλωτής περνάει μία φωτογραφία του στο e-shop, ή δημιουργεί ένα avatar στις διαστάσεις του ώστε να δει τις επιλογές του φορεμένες. Επίσης ο πιο συνήθης τρόπος, είναι η αυτόματη προτεινόμενη επιλογή μεγέθους με βάση προηγούμενες αγορές ή επιστροφές που έχουν γίνει από τον συγκεκριμένο καταναλωτή.

– Η εικονική εξυπηρέτηση. Σίγουρα βασικό ρόλο έχουν τα chatbots μαζί με τη φωνητική αναζήτηση για οποιαδήποτε απορία ή πληροφορία χρειάζεται ο καταναλωτής. Ωστόσο υπάρχουν brands που χρησιμοποιούν την εικονική εξυπηρέτηση και με τη χρήση avatar πωλητών, ή stylist αποκωδικοποιώντας τα δεδομένα από τις διάφορες αναζητήσεις των καταναλωτών. Προσεγγίζουν με αυτόν το τρόπο το προσωπικό τους στυλ και προτείνουν ρούχα και αξεσουάρ μέσω live video.

Το ψηφιακό μοντέλο @brenn.gram σε συνεργασία με τη SMART car

– Τα ψηφιακά μοντέλα. Τα προτιμούν όλο και περισσότερο από τους μεγάλους οίκους όχι μόνο γιατί βοηθούν τους σχεδιαστές να δείξουν τις τελευταίες δημιουργίες τους παγκοσμίως (ακόμη και σε περιόδους που απαγορεύονται οι μεγάλες επιδείξεις μόδας λόγω περιορισμών COVID), αλλά βοηθούν επίσης στη μείωση των αποβλήτων παρουσιάζοντας ρούχα που δεν έχουν κατασκευαστεί στην πραγματικότητα.

Η Shudu Gram είναι ένα μοντέλο CGI που δημιουργήθηκε από τον εικαστικό καλλιτέχνη και φωτογράφο μόδας Cameron – James Wilson. Η Shudu έχει αποκτήσει πάνω από 200.000 followers στο Instagram και στην αρχή πολλοί από τους followers της πίστευαν ότι ήταν πραγματικό μοντέλο. Σήμερα ο Wilson είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της The Diigitals, της πρώτης all-digital εταιρίας ψηφιακής μοντελοποίησης στον κόσμο.

Το ψηφιακό μοντέλο @shudu.gram με Bulgari κοσμήματα & Channel τουαλέτα

– Η ψηφιακά ρούχα, αξεσουάρ κτλ.. Η μόδα είναι γνωστή ως μία από τις πιο ρυπογόνες βιομηχανίες στον κόσμο. Αρκετές εταιρείες χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να προσπαθήσουν να κάνουν τη μόδα πιο φιλική προς το περιβάλλον και βιώσιμη. Το The Fabricant για παράδειγμα δημιουργεί διαδραστικές εμπειρίες για brands δημιουργώντας φωτογραφικό, τρισδιάστατο σχεδιασμό. Τα ρούχα δεν κατασκευάζονται ποτέ πραγματικά, καθιστώντας τα δυνητικά, ένα πιο βιώσιμο «ρούχο».

Μπορεί κάποιος να αγοράσει τα ρούχα του ψηφιακά, στέλνοντας μία φωτογραφία του, παραλαμβάνει μία κάρτα με τον εαυτό του φορώντας το ρούχο που έχει επιλέξει. Δεν έχει δει το ρούχο από κοντά και δεν έχει πιάσει την υφή του. Βλέποντας την εικόνα του μπορεί να μετανιώσει για την αγορά του γιατί μπορεί να μη του αρέσει αυτό που βλέπει, αλλά μπορεί και να ικανοποιήσει την επιθυμία για την απόκτηση του. Η διαδικασία αυτή βοηθάει τη βιομηχανία ενδυμάτων να μειώσει τα απόβλητα από ρούχα που δεν χρησιμοποιούνται τελικά ποτέ από τον καταναλωτή.

Η Βιομηχανία της μόδας, με την ανάπτυξη της τεχνολογίας και τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, γίνεται πιο φιλική προς το περιβάλλον, εξελίσσεται και περνάει σε μία νέα εποχή. Τα πρώτα βήματα έχουν ήδη γίνει, καθώς η πανδημία αποτέλεσε το βασικότερο παράγοντα. Εικονικές επιδείξεις, ψηφιακά μοντέλα, εικονικά ρούχα είναι μόνο η αρχή για αυτό που μας επιφυλάσσει το μέλλον.

Πηγή: Άρθρο του Bernard Marr, No 1 influencer στο Ηνωμένο Βασίλειο με 2.000.000 followers, συγγραφέας 18 βιβλίων, συντάκτης στο FORBES.

share post to:
Author