Από την Αθηνά Πεντεφούντα, Αρχιτέκτονα – Μηχανικό.
Όπως όλοι γνωρίζουμε, οι καινούριες τάσεις παίζουν τεράστιο ρόλο στην ανάπτυξη, την ιδέα και το σχεδιασμό των χώρων, ο οποίος επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από το χρώμα, το σχέδιο, τα υλικά, το φινίρισμα. Ωστόσο, ο σχεδιασμός των εσωτερικών χώρων, ιδίως στην εστίαση, το εμπόριο και τη φιλοξενία, περνάει σε μία καινούργια εποχή.
Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την επικοινωνία με φίλους, οπαδούς, πελάτες και καταναλωτές αποτελεί εδώ και καιρό θεμελιώδη πτυχή της καθημερινότητάς μας, αλλά πλέον και στο design, αφού το Instagram παίζει ζωτικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες επικοινωνούν τις εντολές τους και στον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες των εν λόγω χώρων αλληλοεπιδρούν με το περιβάλλον γύρω τους. Αυτός είναι ο εσωτερικός χώρος του Insta.
Παραδοσιακά, η δουλειά του designer είναι να συνεργαστεί στενά με τον πελάτη του για να τον βοηθήσει να σχεδιάσει, να κατανοήσει και στη συνέχεια να αναπτύξει μια ενημερωτική, καλά δομημένη και περιεκτική περιγραφή των «θέλω» του, ο οποίος είναι ουσιαστικά και ο τελικός στόχος.
Τι γίνεται όμως όταν ο στόχος είναι ένα Insta – interior;
Καλούμαστε πλέον να δημιουργήσουμε ένα χώρο με άλλη οπτική, πολύ περισσότερο σκηνογραφική, δημιουργώντας έτοιμα «φωτογραφήσιμα κάδρα». Το Instagram κάνει τον πελάτη να συνειδητοποιεί πραγματικά τη σημασία και τη δύναμη του σχεδιασμού, είτε πρόκειται για wayfinding είτε για branding είτε για βιωματικό σχεδιασμό. Όταν πρόκειται για το σχεδιασμό εσωτερικών χώρων για τους «κοινωνικά μυημένους» ιδιοκτήτες, η βασική ανάγκη είναι να δημιουργηθεί μία έκπληξη, ένα τύπου «ταξίδι» για το χρήστη. Φανταστείτε το Alice in wonderland, όπου η κάθε ενότητα είναι και μία διαφορετική εμπειρία, ένα διαφορετικό θέμα, μια άλλη διάσταση.
Αυτοί οι χώροι παρέχουν στους πελάτες και τους καταναλωτές ένα συγκεκριμένο τρόπο ζωής και το Instagram είναι μια μέθοδος με την οποία οι χρήστες απεικονίζουν ένα τρόπο ζωής (είτε αληθινό είτε κατασκευασμένο) στο κοινό τους. Δεν είναι τυχαίο ότι ο σχεδιασμός των εσωτερικών χώρων και το Instagram έχουν πλέον συνυφανθεί.
Όλοι μας έχουμε πλέον πολύ μεγαλύτερη επίγνωση του αντίκτυπου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των θετικών στοιχείων που μπορούν να επιφέρουν στην εργασία μας.
Είναι πλέον δουλειά του δημιουργού να αξιοποιήσει αυτές τις θετικές πτυχές και να αγκαλιάσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τέτοιο τρόπο ώστε να φέρει αυξημένη προβολή. Τι καλύτερο από το να έχει το σχεδιαστικό σας έργο το δικό του hashtag;
Η Αθηνά Πεντεφούντα είναι απόφοιτος του Κολλεγίου Ανατόλια και Αρχιτέκτονας Μηχανικός του Α.Π.Θ. Άρχισε την επαγγελματική της πορεία το 1996 δίπλα στον Δημήτρη Τσίτσο έως το 2000 και ακολούθησε μια επιτυχημένη συνεργασία με τον Σάκη Κυριακίδη για 6 χρόνια. Το 2006 ξεκίνησε τη συνεργασία της με την Δέσποινα Βαφειάδου όπου διατηρούν μέχρι και σήμερα το δικό τους γραφείο 1:1. Μότο τους είναι το “loving what you do, makes you the best at it!!”