Το Τέλειο Σώμα δε Θέλει Κόπο αλλά …Τρόπο

Positive Tips By Eirini & Nasia Paschaleri.

Ξεχάστε τη δίαιτα

Η αντίστροφη μέτρηση για το καλοκαίρι, για πολλούς, ξεκίνησε και φυσικά στο μυαλό όλων μία σκέψη στριφογυρίζει απειλητικά “Πρέπει να αρχίσω δίαιτα!”

Είναι όμως αυτή η πιο έξυπνη λύση; Οι περισσότερες δίαιτες σας υποδεικνύουν να τρώτε λιγότερο, να τρώτε σαν ρομπότ τις συγκεκριμένες ώρες που γράφει το χαρτί σας και κυρίως ότι ακριβώς γράφει (θέλετε ή δεν θέλετε), να τρώτε και πράγματα που αν είχατε την επιλογή, δεν θα τα τρώγατε ποτέ και γενικά να “τα βάλετε” με όλες τις μικρές καθημερινές απολαύσεις π.χ. σοκολάτα.

Όμως σ’ αυτό το σενάριο η έκβαση είναι πάντα προδιαγεγραμμένη και όχι υπέρ σας. Και αυτό γιατί η μάχη ενάντια στα επιπλέον κιλά, δεν κερδίζεται με την προσπάθεια να κάνετε δίαιτα. Κερδίζεται με έξυπνες κινήσεις, σωστούς χειρισμούς και υγιεινές επιλογές, που γίνονται τόσο αυτόματες όσο και η αναπνοή σας.

Πριν ξεκινήσετε την επόμενη αυστηρή δίαιτα που υπόσχεται ότι θα σας κάνει να χωρέσετε επιτέλους στο στενό jean, που κρέμεται στην ντουλάπα σας θυμηθείτε:

Η προσπάθεια σας να “χτυπήσετε” το λίπος σας λιμοκτονώντας, είναι το αντίστοιχο μιας προσπάθειας να κρατήσετε την αναπνοή σας κάτω από το νερό. Μπορείτε να το κάνετε για λίγο, αλλά όσο και αν έχετε προετοιμαστεί ψυχολογικά,  κάποια στιγμή θα βγείτε στην επιφάνεια για να αναπνεύσετε! Όσο προσπαθείτε να φάτε λίγο ή τίποτα, τόσο πεινάτε και το σκέφτεστε.

Αντί να παλεύετε ενάντια στο ίδιο σας το σώμα, είναι καιρός να γίνετε σύμμαχοι και να πολεμήσετε μαζί τα παραπάνω κιλά, είτε αυτά είναι 2 είτε 52…

Γιατί όσο αφορά την ισορροπία των κιλών στο σώμα, πρέπει να δουλεύουμε έξυπνα, όχι σκληρά. Να με ποιους έξυπνους τρόπους:

“Δείτε” πέρα από τις θερμίδες

Το πρώτο πράγμα που κοιτάτε σε ένα προϊόν πριν το καταναλώσετε, είναι οι θερμίδες του, προκειμένου να διαπιστώσετε αν παχαίνει ή όχι. Σίγουρα όλα τα τρόφιμα περιέχουν ενέργεια και η θερμίδα είναι ένας εύκολος τρόπος να έχουμε μία ένδειξη για το περιεχόμενο τους. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι όλες οι θερμίδες δεν έχουν την ίδια μεταχείριση μέσα στο σώμα μας.

Σκεφτείτε μία φέτα λευκό ψωμί και ένα κομμάτι κρέας σε ποσότητα ώστε να έχουν τις ίδιες θερμίδες. Το ένα όμως είναι απλό σάκχαρο και το άλλο πρωτεΐνη. Το σώμα μας δεν διαχειρίζεται με τον ίδιο τρόπο τις δύο διαφορετικές τροφές, παρόλο που μπορεί να έχουν τις ίδιες θερμίδες. Αυτό που πρέπει να προσέχουμε λοιπόν σε ένα προϊόν είναι από πού προέρχεται η θερμιδική του αξία και όχι απλά αν έχει πολλές θερμίδες ή όχι.

Επιλέξτε τροφές που χορταίνουν περισσότερο.

Αν νομίζετε ότι όλες οι τροφές στην ίδια ποσότητα, μας χορταίνουν το ίδιο, κάνετε λάθος. Ο κορεσμός που προσφέρει ένα τρόφιμο εξαρτάται από τη σύνθεση του, την επεξεργασία του και την επίδραση του στο ορμονικό σύστημα, που ρυθμίζει την όρεξη στο σώμα.

Έτσι, τροφές όπως η ζάχαρη και το λευκό αλεύρι, μας κάνουν να πεινάμε γρηγορότερα σε σχέση με τροφές πλούσιες σε ίνες π.χ. λαχανικά, ακατέργαστους υδατάνθρακες (προϊόντα ολικής αλέσεως χωρίς ζάχαρη) που  “κρατάνε” τον οργανισμό χορτάτο για μεγαλύτερο διάστημα. Επίσης, η ίδια τροφή μπορεί ωμή να μας χορταίνει περισσότερο σε σχέση με όταν μαγειρεύεται π.χ. το καρότο ωμό έχει χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη, σε σχέση με βρασμένο και χορταίνει περισσότερο, γιατί δεν ανεβάζει απότομα τη γλυκόζη στο αίμα. Τέλος, η πατάτα όταν τρώγεται ψητή με τη φλούδα της προκαλεί κορεσμό γρηγορότερα από όταν τρώγεται βραστή χωρίς φλούδα. Αυτό μας βοηθά να τρώμε λιγότερο και να αισθανόμαστε χορτάτοι.

Μη μπερδεύετε την πείνα με τη δίψα

Πολλές φορές μπερδεύουμε το αίσθημα της δίψας με αυτό της πείνας και αντί να πιούμε νερό, τρώμε γλυκά, περισσότερα φρούτα και αναψυκτικά με σούπερ – extra θερμιδικό φορτίο.

Να θυμάστε ότι ο καλύτερος τρόπος να ικανοποιήσετε τη δίψα σας είναι το νερό και για να μην τρώτε καταλάθος όταν διψάτε, φροντίστε να ικανοποιείτε τις ανάγκες σας για υγρά μέσα στην ημέρα, ώστε το σώμα να μην προλαβαίνει να διψάσει έντονα. Επίσης, χρησιμοποιήστε τα βότανα για να μειώσετε την κατακράτηση υγρών στο σώμα. Σας προτείνω να δοκιμάσετε από τη νέα μου σειρά τα τσάγια δίαιτας (diet) & αποτοξίνωσης (detox): Βρείτε τα εδώ: https://www.thessaloniki-diaitologoi.gr/

Ξεγελάστε τις ορμόνες σας

Αυτό το τρικ μπορεί να βοηθήσειόσους νιώθουν έντονη πείνα και τρώνε ανεξέλεγκτα το γεύμα τους, να τρώνε πιο αργά και πιο συνειδητοποιημένα.

Αν φάτε λίγο λίπος, 20 λεπτά πριν το γεύμα σας,  με τη μορφή 5-6 καρυδιών ή 10 αμυγδάλων, “ξεγελάτε” το ορμονικό σας σύστημα, στέλνοντας στον εγκέφαλο σήμα ότι είστε χορτάτοι πριν το γεύμα σας! Αυτό κατορθώνεται μέσω της παραγωγής CCK και τη μείωση της γρελίνης στο σώμα, διαδικασίες που χρειάζονται 20 λεπτά για να πραγματοποιηθούν. Με αυτό τον τρόπο θα ευχαριστηθείτε το φαγητό σας και θα φάτε σίγουρα λιγότερο.

Ανακαλύψτε ότι σας παχαίνει στα κρυφά

Όταν ο τρόπος ζωής σας δεν δικαιολογεί το λίπος που συσσωρεύει το σώμα σας, τότε αξίζει τον κόπο να κάνετε επιπλέον εξετάσεις προκειμένου να ανακαλύψετε γιατί ο μεταβολισμός σας δεν λειτουργεί σωστά. Ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος για να το ανακαλύψετε είναι μέσω της διατροφογενετικής. Με το testDNA παίρνουμε πληροφορίες για το ποιες κατηγορίες τροφών πρέπει να τρώμε περισσότερο και ποιες λιγότερο. Για περισσότερα μπείτε στο:  https://www.thessaloniki-diaitologoi.gr/gonidiako-adynatisma/

Απολαύστε το φαγητό σας

Το φαγητό είναι πάνω από όλα διαδικασία που μας γεμίζει απόλαυση και αυτό δεν θα πρέπει να το ξεχνάμε, ειδικά όταν προσπαθούμε να χάσουμε βάρος. Θα πρέπει να επιλέγετε από τις τροφές που σας αρέσουν και σας κάνουν καλό και να τις μαγειρεύετε με υγιεινό, αλλά νόστιμο τρόπο, ώστε να παραμείνει η γεύση, αλλά ανώδυνα ως προς τα κιλά.

Αυτή τη φιλοσοφία ακολούθησα και στο βιβλίο μου “Οι συνταγές που άλλαξα….ν”, από τις εκδόσεις Φερενίκη, όπου σας δείχνω πως μπορείτε με εύκολο τρόπο να μαγειρέψετε τα αγαπημένα σας πιάτα, με πιο υγιεινό τρόπο, αλλά με όλη τη γεύση! Μπορείτε να το βρείτε εδώ: https://www.thessaloniki-diaitologoi.gr/


Η Ειρήνη Πασχαλέρη (Βsc, Msc) είναι Βιολόγος με ειδίκευση στη διατροφή. Σπούδασε στο τμήμα βιολογίας της σχολής Θετικών Επιστημών του Α.Π.Θ. και ειδικεύτηκε στον τομέα της διατροφής στο King’s College of London. Το 2002 ίδρυσε μαζί με τους διαιτολόγους συνεργάτες της το κέντρο Διατροφής και Αντιγήρανσης ”Natural Health Clinic”. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Οι συνταγές που άλλαξαν», το οποίο στηρίζεται στο concept, “Ελληνική μαγειρική, αλλά υγιεινή & διαίτης για όλη την οικογένεια”. Είναι μέλος της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρίας Παχυσαρκίας, της International Society On Nutrigenetics / Nutrigenomics, της Ελληνικής Επιστημονικής Εταιρείας Προληπτικής Ιατρικής & Αντιγήρανσης και της Εταιρείας Αθηροσκλήρωσης Βορείου Ελλάδος. Η φιλοσοφία της εστιάζει στη μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους και τη διατήρηση του με τροποποίηση της διατροφικής συμπεριφοράς.

Η Νάσια Πασχαλέρη είναι διαιτολόγος με εξειδίκευση στη Γεροντολoγία (MSc Gerontology). Τελείωσε τις σπουδές της στη διαιτολογία-διατροφολογία στo Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα στη Θεσσαλονίκη και έπειτα συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές στη γεροντολογία, με υποτροφία στο Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον στην Αγγλία. Συνεργάζεται με τη βιολόγο Ειρήνη Πασχαλέρη στο Natural Health Clinic ως διαιτολόγος και ως γεροντολόγος στη μονάδα φροντίδας ηλικιωμένων Φροντίζω, στη Θεσσαλονίκη. Από το 2018 συνεργάζεται με τον πλαστικό χειρουργό κ. Δημήτρη Καρυπίδη στο κέντρο i-derma (Διονυσίου Αεροπαγίτου 7, Αθήνα).

share post to:
Author