Τα Superfoods που Πρέπει να Εντάξετε στη Διατροφή σας!

Positive Tips By Eirini & Nasia Paschaleri.

• Φέτος το χειμώνα ανακαλύψτε τη γλυκοπατάτα!
Είναι εξαιρετικά νόστιμη και με τα καροτενοειδή που περιέχει βοηθά το σώμα να προστατεύεται από ιώσεις αλλά και διατηρεί το δέρμα σε καλή κατάσταση. Δοκιμάστε τη σε πουρέ, βραστή, στον ατμό και όπου αλλού χρησιμοποιούσατε την απλή πατάτα.

Για το ρόδι έχετε ακούσει πολλά καθώς όλο και περισσότερες έρευνες το κατατάσσουν πρώτο στη λίστα με τις πιο ευεργετικές τροφές. Ειδικά για όσους έχουν υπέρταση ή υψηλή χοληστερόλη ένα ποτήρι φρέσκο χυμό ρόδι την ημέρα κάνει θαύματα! Εάν δεν σας αρέσει ο χυμός του μπορείτε να το προσθέσετε καθημερινά στη σαλάτα σας.

Το παντζάρι είναι ακόμα μια τροφή που δεν θα πρέπει να λείπει από το τραπέζι σας τώρα το χειμώνα! Πρόκειται για μια τροφή με ισχυρές αποτοξινωτικές ιδιότητες χάρη στη βητακυανίνη που περιέχει και του δίνει και το έντονο χρώμα του. Γίνεται υπέροχο στον ατμό και πρέπει να αποτελεί τη χειμερινή σας σαλάτα τουλάχιστον 2-3 φορές την εβδομάδα!

• Ένα εξαιρετικά θρεπτικό δημητριακό που σε αντίθεση με το ρύζι και το σιτάρι περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα, και άρα μια πλήρως, από πρωτεϊνική άποψη, τροφή είναι η κινόα. Ιδανική για vegans, αθλητές αλλά και για όλους μας αφού περιέχει πολύ ασβέστιο, σίδηρο και μαγνήσιο. Βάλτε την εύκολα στη ζωή σας αντικαθιστώντας το ρύζι με κινόα σε διάφορα αγαπημένα ελληνικά φαγητά όπως το σπανακόρυζο και τα γεμιστά.

• Μία ξεχωριστή πρόταση για ένα υγιεινό ξεκίνημα της ημέρας είναι το αμυγδαλοβούτυρο πάνω σε ψωμί dinkel ή ζέας και φρέσκα φρούτα όπως berries ή κομμάτια μπανάνας. Αυτός ο συνδυασμός δίνει όλο το φάσμα των βιταμινών που χρειαζόμαστε και προστατεύει το δέρμα από τη γήρανση και τη φθορά.

• Αγαπήστε τα φιστίκια Βραζιλίας αφού με μια μικρή χούφτα την ημέρα παίρνετε βιταμίνη Ε και το σελήνιο που είναι απαραίτητα για την αντιγήρανση των κυττάρων και του δέρματος.

• Ένα από τα πιο πολύτιμα συστατικά που μας δίνει η μεσογειακή γη είναι η ρίγανη. Έχει απίστευτες αντιμικροβιακές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες ενώ παράλληλα βοηθάει και το πεπτικό σύστημα. Βάλτε την παντού! Στις σαλάτες αλλά και στο φαγητό προς το τέλος του μαγειρέματος για να διατηρήσει όλα τα θρεπτικά της!


Η Ειρήνη Πασχαλέρη (Βsc, Msc) είναι Βιολόγος με ειδίκευση στη διατροφή. Σπούδασε στο τμήμα βιολογίας της σχολής Θετικών Επιστημών του Α.Π.Θ. και ειδικεύτηκε στον τομέα της διατροφής στο King’s College of London. Το 2002 ίδρυσε μαζί με τους διαιτολόγους συνεργάτες της το κέντρο Διατροφής και Αντιγήρανσης ”Natural Health Clinic”. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Οι συνταγές που άλλαξαν», το οποίο στηρίζεται στο concept, “Ελληνική μαγειρική, αλλά υγιεινή & διαίτης για όλη την οικογένεια”. Είναι μέλος της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρίας Παχυσαρκίας, της International Society On Nutrigenetics / Nutrigenomics, της Ελληνικής Επιστημονικής Εταιρείας Προληπτικής Ιατρικής & Αντιγήρανσης και της Εταιρείας Αθηροσκλήρωσης Βορείου Ελλάδος. Η φιλοσοφία της εστιάζει στη μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους και τη διατήρηση του με τροποποίηση της διατροφικής συμπεριφοράς.

Η Νάσια Πασχαλέρη είναι διαιτολόγος με εξειδίκευση στη Γεροντολoγία (MSc Gerontology). Τελείωσε τις σπουδές της στη διαιτολογία-διατροφολογία στo Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα στη Θεσσαλονίκη και έπειτα συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές στη γεροντολογία, με υποτροφία στο Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον στην Αγγλία. Συνεργάζεται με τη βιολόγο Ειρήνη Πασχαλέρη στο Natural Health Clinic ως διαιτολόγος και ως γεροντολόγος στη μονάδα φροντίδας ηλικιωμένων Φροντίζω, στη Θεσσαλονίκη. Από το 2018 συνεργάζεται με τον πλαστικό χειρουργό κ. Δημήτρη Καρυπίδη στο κέντρο i-derma (Διονυσίου Αεροπαγίτου 7, Αθήνα).

Author