«Παγίδες» στο Πασχαλινό Τραπέζι

Από την Ειρήνη Πασχαλέρη Βιολόγο (Βsc, Msc), Ειδικευμένη στη Διατροφή, Ιδρύτρια του natural health clinic.

Φέτος το Πάσχα θα είναι διαφορετικό. Μπορεί να μην έχουμε τη δυνατότητα να το γιορτάσουμε όπως άλλες χρονιές μαζί με όλους τους φίλους και συγγενείς, αλλά πάλι θα απολαύσουμε το γιορτινό μας τραπέζι.

Ποιες είναι οι «παγίδες» που κρύβει το πασχαλινό τραπέζι;

Το τσιμπολόγημα. Αρκετοί είναι αυτοί που όταν φτάνει η ώρα του γεύματος έχουν ήδη χορτάσει καθώς τσιμπολογούν από το πρωί που αρχίζουν τις ετοιμασίες. Έτσι καταλήγουν να τρώνε πολύ φαγητό. Επομένως σταματήστε να τσιμπολογάτε!

Η πρωινή αφαγία. Αν είστε από αυτούς που αποφεύγουν το πρωινό για να φάτε με όρεξη το μεσημέρι, μην το κάνετε! Ένα έστω μικρό πρωινό γεύμα θα σας κρατήσει και θα σας περιορίσει να φάτε υπερβολικά το μεσημέρι.

Παγίδα είναι και το τσουρέκι! Καταναλώστε το μόνο για πρωινό. Μην το τσιμπολογάτε μέσα στην ημέρα. Έχει πολλές θερμίδες και κορεσμένα λιπαρά.

Τι μπορείτε να κάνετε για να μην πάρετε βάρος;

Επιλέξτε σούπα για το βράδυ του Μ. Σαββάτου, όπως μαγειρίτσα ή κρεατόσουπα ή κοτόσουπα. Η σούπα είναι μια καλή τροφή για να βοηθήσει το στομάχι να δεχθεί τα ζωικά προϊόντα από τα οποία απείχε σε όλη την διάρκεια της νηστείας.

Περιορίστε το κορεσμένο λίπος. Κυρίως αν έχετε αυξημένη χοληστερόλη και τριγλυκερίδια. Πλούσια σε κορεσμένο ή αλλιώς «κακό» λίπος είναι η μαγειρίτσα αλλά και η πέτσα από το ψητό (αρνί ή κατσίκι). Οπότε μπορείτε να φάτε λίγη μαγειρίτσα, συνοδευόμενη από πράσινη σαλάτα και να αποφύγετε το ορατό λίπος και την πέτσα του κρέατος.

Να τρώτε πάντα σαλάτα! Ακόμα και στο πασχαλινό γεύμα να έχετε ποικιλία λαχανικών. Έτσι μειώνονται κατά το ήμισυ και οι θερμίδες.

Αποφύγετε ψωμί, ρύζι, πατάτες, αν θέλετε να προσέξετε το βάρος σας. Καταναλώστε περισσότερο κρέας και λαχανικά, ώστε να μπορείτε απολαύσετε και ένα γλυκό, χωρίς τύψεις, μετά το γεύμα.

Επιλέξτε το αλκοόλ με τις λιγότερες θερμίδες. Το αλκοόλ μας δίνει μόνο «κενές» θερμίδες, οπότε ιδανικά επιλέξτε κρασί (λευκό ή κόκκινο). Αποφύγετε να το αναμειγνύεται με αναψυκτικά, γιατί έτσι αυξάνονται κατά πολύ οι θερμίδες και η ζάχαρη. Ένα έξτρα tip για να ελέγξετε το αλκοόλ, είναι να πίνετε ένα ποτήρι νερό για κάθε ποτήρι αλκοόλ.

Για καλύτερη πέψη, είναι σημαντικό να μην κοιμηθείτε αμέσως μετά το γεύμα, με γεμάτο στομάχι.


Η Ειρήνη Πασχαλέρη (Βsc, Msc) είναι Βιολόγος με ειδίκευση στη διατροφή. Σπούδασε στο τμήμα βιολογίας της σχολής Θετικών Επιστημών του Α.Π.Θ. και ειδικεύτηκε στον τομέα της διατροφής στο King’s College of London. Το 2002 ίδρυσε μαζί με τους διαιτολόγους συνεργάτες της το κέντρο Διατροφής και Αντιγήρανσης ”Natural Health Clinic”. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Οι συνταγές που άλλαξαν», το οποίο στηρίζεται στο concept, “Ελληνική μαγειρική, αλλά υγιεινή & διαίτης για όλη την οικογένεια”. Είναι μέλος της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρίας Παχυσαρκίας, της International Society On Nutrigenetics / Nutrigenomics, της Ελληνικής Επιστημονικής Εταιρείας Προληπτικής Ιατρικής & Αντιγήρανσης και της Εταιρείας Αθηροσκλήρωσης Βορείου Ελλάδος. Η φιλοσοφία της εστιάζει στη μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους και τη διατήρηση του με τροποποίηση της διατροφικής συμπεριφοράς.

Facebook: Eirini Paschaleri
Instagram:
@eirinipaschaleri

share post to:
Author