Κοινό Κρυολόγημα; Δείτε Ποιες Τροφές Μπορούν να σας Βοηθήσουν!

Positive Tips By Eirini & Nasia Paschaleri.

Όταν εσείς ή ένα αγαπημένο σας πρόσωπο έχετε ένα κοινό κρυολόγημα, το τελευταίο πράγμα που μπορεί να έχετε όρεξη να κάνετε είναι να φάτε. Είναι πολύ πιθανόν λοιπόν να έχετε μειωμένη όρεξη. Ωστόσο, θα χρειαστεί να τρώτε μικρές ποσότητες από τις κατάλληλες τροφές για να σας παρέχουν ενέργεια και θρεπτικά συστατικά ενώ αναρρώνετε.

Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το τι πρέπει να τρώτε και να πίνετε για γρηγορότερη ανάρρωση καθώς και τι είναι καλό να αποφεύγετε στο κοινό κρυολόγημα.

Πείτε ΝΑΙ !

Το φαγητό είναι αυτό που δίνει στο σώμα σας την ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να λειτουργήσει σωστά και να μπορέσει να ενισχυθεί το ανοσοποιητικό σας. Γι’ αυτό το λόγο πρέπει να κάνετε τις σωστές διατροφικές επιλογές.

1. Ζωμός

Είτε προτιμάτε κοτόπουλο, μοσχάρι ή λαχανικά, ο ζωμός είναι ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να φάτε όταν έχετε γρίπη. Μπορείτε να το φάτε αμέσως μόλις αρχίσουν τα συμπτώματά σας και μέχρι να αναρρώσετε πλήρως.
Ο ζωμός βοηθά στην πρόληψη της αφυδάτωσης και τα ζεστά στοιχεία μπορούν να βοηθήσουν και να καταπραΰνουν τον πονόλαιμο ενώ βελτιώνουν την ρινική συμφόρηση από το κοινό κρυολόγημα.

2. Κοτόσουπα

Η κοτόσουπα συνδυάζει τα οφέλη του ζωμού μαζί με τα υπόλοιπα θρεπτικά συστατικά. Το κομμένο κοτόπουλο παρέχει στο σώμα σας σίδηρο και πρωτεΐνες ενώ θα κερδίσετε επίσης θρεπτικά συστατικά αν την συνδυάσετε με καρότα, πιπεριές και σέλινο. Τα λαχανικά αυτά θα ενισχύσουν την σούπα σας σε βιταμίνη C, έναν ισχυρό σύμμαχο του ανοσοποιητικού μας.

Μπορείτε να τρώτε κοτόσουπα καθ’ όλη τη διάρκεια της γρίπης για να σας κρατήσει ενυδατωμένους και χορτάτους, απλά φροντίστε να προσέξετε την περιεκτικότητα σε αλάτι.

3. Σκόρδο

Ενώ μπορεί να σκεφτείτε το σκόρδο ως παράγοντα γεύσης των τροφίμων, στην πραγματικότητα χρησιμοποιείται στην εναλλακτική ιατρική για μια ποικιλία παθήσεων για αιώνες. Μια μελέτη έδειξε πως η κατανάλωση σκόρδου σε ενήλικες με γρίπη, ενισχύει την ανοσία και μειώνει την σοβαρότητα των συμπτωμάτων.
Ωστόσο, δεν χρειάζεται απαραίτητα να παίρνετε συμπληρώματα. Η κατανάλωση ωμού σκόρδου μπορεί επίσης να είναι ευεργετική.

4. Φρούτα που περιέχουν βιταμίνη C

Η βιταμίνη C είναι ένα σημαντικό θρεπτικό συστατικό που βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού σας συστήματος, το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν είμαστε άρρωστοι. Ενώ τα συμπληρώματα μπορούν να βοηθήσουν, το σώμα σας μπορεί να απορροφήσει θρεπτικά συστατικά όπως η βιταμίνη C πιο αποτελεσματικά από τα τρόφιμα που τρώτε.

Εξετάστε το ενδεχόμενο να τρώτε φρούτα πλούσια σε βιταμίνη C. Μερικά φρούτα με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C περιλαμβάνουν τα πορτοκάλια, τα μανταρίνια, το ακτινίδιο, το mango.

5. Φυλλώδη πράσινα

Το σπανάκι, το λάχανο και άλλα φυλλώδη λαχανικά μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού σας συστήματος όταν έχετε γρίπη. Έχουν και βιταμίνη C και βιταμίνη Ε, ένα άλλο θρεπτικό συστατικό που ενισχύει το ανοσοποιητικό.

Σκεφτείτε να συνδυάσετε φυλλώδη πράσινα με φρούτα σε ένα smoothie ή να τα φάτε ωμά με λίγο λεμόνι και ελαιόλαδο. Είναι καλύτερο να τρώτε αυτές τις τροφές που τονώνουν το ανοσοποιητικό καθ’ όλη την διάρκεια του χειμώνα ώστε να καταπολεμήσετε αποτελεσματικά τα κρυολογήματα.

6. Μπρόκολο

Το μπρόκολο είναι ένα πολύτιμο λαχανικά έναντι του κρυολογήματος. Η κατανάλωση μόνο μιας μερίδας θα παρέχει μεγάλες ποσότητες βιταμίνης C και Ε που ενισχύουν το ανοσοποιητικό, ενώ περιέχει ασβέστιο και είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες.

Πείτε ΟΧΙ !

Το να γνωρίζετε τι πρέπει να αποφεύγετε κατά τη διάρκεια του κοινού κρυολογήματος είναι εξίσου σημαντικό με το τι πρέπει να τρώτε. Όταν είστε άρρωστοι με γρίπη, αποφύγετε τα ακόλουθα, που όχι μόνο δεν θα βοηθήσουν στην ανάρρωσή σας αλλά ενδεχομένως να επιβαρύνουν και την κατάσταση της υγείας σας.

1. Αλκοόλ

Το αλκοόλ μειώνει την απόκριση του ανοσοποιητικού σας συστήματος και προκαλεί αφυδάτωση.

2. Ροφήματα με καφεΐνη

Ροφήματα όπως ο καφές, το μαύρο τσάι και τα διάφορα αναψυκτικά, μπορεί να σας αφυδατώσουν περισσότερο. Επιπλέον, πολλά από αυτά τα ροφήματα περιέχουν αρκετή ζάχαρη που δεν βοηθούν στην τόνωση του ανοσοποιητικού σας.

3. Σκληρά ή οδοντωτά τρόφιμα

Τα τραγανά κράκερ, τα πατατάκια και τα τρόφιμα με παρόμοια υφή μπορούν να επιδεινώσουν τον βήχα και τον πονόλαιμο. Ενώ αυτά τα έτοιμα snack είναι πλούσια σε κορεσμένο λίπος και αλάτι που καλό είναι να αποφεύγονται, ειδικά κατά την διάρκεια του κρυολογήματος.

4. Επεξεργασμένες τροφές

Όσο πιο επεξεργασμένο είναι ένα τρόφιμο, τόσο λιγότερα θρεπτικά συστατικά θα λαμβάνετε. Με τη γρίπη, το σώμα σας προσπαθεί να αυτοθεραπευτεί, επομένως είναι προτιμότερο να καταναλώνετε θρεπτικά τρόφιμα όπως φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας.

Το άρθρο επιμελήθηκαν η Βιολόγος Ειρήνη Πασχαλέρη & η διαιτολόγος Νάσια Πασχαλέρη www.thessaloniki-diaitologoi.gr


Η Ειρήνη Πασχαλέρη (Βsc, Msc) είναι Βιολόγος με ειδίκευση στη διατροφή. Σπούδασε στο τμήμα βιολογίας της σχολής Θετικών Επιστημών του Α.Π.Θ. και ειδικεύτηκε στον τομέα της διατροφής στο King’s College of London. Το 2002 ίδρυσε μαζί με τους διαιτολόγους συνεργάτες της το κέντρο Διατροφής και Αντιγήρανσης ”Natural Health Clinic”. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Οι συνταγές που άλλαξαν», το οποίο στηρίζεται στο concept, “Ελληνική μαγειρική, αλλά υγιεινή & διαίτης για όλη την οικογένεια”. Είναι μέλος της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρίας Παχυσαρκίας, της International Society On Nutrigenetics / Nutrigenomics, της Ελληνικής Επιστημονικής Εταιρείας Προληπτικής Ιατρικής & Αντιγήρανσης και της Εταιρείας Αθηροσκλήρωσης Βορείου Ελλάδος. Η φιλοσοφία της εστιάζει στη μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους και τη διατήρηση του με τροποποίηση της διατροφικής συμπεριφοράς.

Η Νάσια Πασχαλέρη είναι διαιτολόγος με εξειδίκευση στη Γεροντολoγία (MSc Gerontology). Τελείωσε τις σπουδές της στη διαιτολογία-διατροφολογία στo Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα στη Θεσσαλονίκη και έπειτα συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές στη γεροντολογία, με υποτροφία στο Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον στην Αγγλία. Συνεργάζεται με τη βιολόγο Ειρήνη Πασχαλέρη στο Natural Health Clinic ως διαιτολόγος και ως γεροντολόγος στη μονάδα φροντίδας ηλικιωμένων Φροντίζω, στη Θεσσαλονίκη. Από το 2018 συνεργάζεται με τον πλαστικό χειρουργό κ. Δημήτρη Καρυπίδη στο κέντρο i-derma (Διονυσίου Αεροπαγίτου 7, Αθήνα).

share post to:
Author