Επίπεδη Κοιλιά! Τι να Κάνω για να την Αποκτήσω;

Από την Ειρήνη Πασχαλέρη Βιολόγο (Βsc, Msc), Ειδικευμένη στη Διατροφή, Ιδρύτρια του natural health clinic.

Τώρα που το καλοκαίρι πλησιάζει, οι περισσότεροι άντρες και γυναίκες προσπαθούν να χάσουν βάρος και κυρίως από τοπικά σημεία που τους ενοχλούν, όπως είναι η κοιλιά.
Εκτός ότι το κοιλιακό λίπος αποτελεί παράγοντα κινδύνου για πολλές ασθένειες όπως υπέρταση, σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 και καρδιαγγειακές παθήσεις, μπορεί επίσης να σας προκαλεί φούσκωμα και δυσφορία.

Ευτυχώς υπάρχουν τρόποι που αποδεδειγμένα μπορούν να σας βοηθήσουν να μειώσετε πολύ τους πόντους και να αποκτήσετε την επίπεδη κοιλιά.

Διαβάστε τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για να αποκτήσετε την επίπεδη κοιλιά που πάντα ονειρευόσασταν:

1. Χάστε βάρος! Σίγουρα για να υπάρχει συσσωρευμένο λίπος στην κοιλιά, σημαίνει πως έχετε σωματικό λίπος πάνω από το φυσιολογικό σας όριο. Κάντε μία ανάλυση σύστασης σώματος (λιπομέτρηση) και δείτε που βρίσκεστε και που πρέπει να φτάσετε. Επιπλέον μετρώντας και τον Βασικό Μεταβολισμό σας, μπορούμε να δημιουργήσουμε μαζί ένα εξατομικευμένο πλάνο διατροφής, με στόχο την μείωση βάρους και κυρίως του λίπους, από τα σημεία στα οποία έχει συσσωρευθεί έντονα. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε το www.thessaloniki-diaitologoi.gr.

2. Βάλτε περισσότερες φυτικές ίνες στην διατροφή σας. Η σωστή λειτουργία του εντέρου είναι πολύ σημαντικό να διατηρηθεί, για να δείτε αποτέλεσμα στην προσπάθειά σας για επίπεδη κοιλιά. Κυρίως οι διαλυτές ίνες, είναι αυτές που απορροφούν περισσότερο νερό, επιβραδύνοντας την διέλευση του φαγητού στον πεπτικό σωλήνα και έτσι προκαλούν κορεσμό. Το πιο σημαντικό όμως είναι πως καταναλώνοντας φυτικές διαλυτές ίνες, μειώνετε την πιθανότητα να συσσωρευθεί λίπος γύρω από τα όργανα, μειώνοντας έτσι την περιφέρεια της μέσης σας.

Καλές πηγές διαλυτών ινών είναι η βρώμη, τα όσπρια, το αβοκάντο, ο λιναρόσπορος και τα διάφορα berries.

3. Αυξήστε τα ΠΡΟΒΙΟΤΙΚΑ! Είναι ζωντανά βακτήρια που παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαχείριση του ιδανικού σωματικού βάρους και στην καλή λειτουργία του εντέρου. Είναι σημαντικό να φροντίσουμε την χλωρίδα του εντέρου μας, καθώς έτσι μειώνεται και ο κίνδυνος συσσώρευσης λίπους στην κοιλιά.

Υπάρχουν συγκεκριμένα στελέχη προβιοτικών που έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικά στη μείωση του λίπους στην κοιλιά:
Lactobacillus fermentum
– Lactobacillus amylovorus
– Lactobacillus gasseri

Τροφές πλούσιες σε προβιοτικά είναι το κεφίρ και το παραδοσιακό γιαούρτι (με την πέτσα), αλλά υπάρχουν και συμπληρώματα προβιοτικών που μπορούν να σας βοηθήσουν. Συμβουλευτείτε πρώτα ειδικό, για να είστε σίγουροι πως θα επιλέξετε το ιδανικό για εσάς.

4. Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε μονοακόρεστα λιπαρά. Επιστημονικές μελέτες έδειξαν πως διατροφή πλούσια σε ακόρεστα λιπαρά ή αλλιώς τα λεγόμενα «καλά» λιπαρά, μπορεί να αποτρέψει τη συσσώρευση λίπους στην κοιλιά. Διατροφή όπως η Μεσογειακή, προσφέρει αυτά ακριβώς τα λιπαρά, καθώς έχει ως βάση το ελαιόλαδο, τα ψάρια, τα όσπρια, τα λαχανικά και τα δημητριακά ολικής αλέσεως.

5. Αντικαταστήστε τους απλούς υδατάνθρακες με σύνθετους. Μελέτη έδειξε πως αντικαθιστώντας τους απλούς υδατάνθρακες (λευκό ψωμί, ρύζι, πατάτα και ότι περιέχει λευκό αλεύρι) με σύνθετους (ολικής αλέσεως ψωμί και δημητριακά, καστανό ρύζι) παρατηρείται μείωση κατά 17% της συσσώρευσης λίπους στην κοιλιά (μέσα σε 1 μήνα).

6. Αποφύγετε τις υγρές θερμίδες. Τα αναψυκτικά, τα ενεργειακά ποτά και οι χυμοί φρούτων είναι φορτωμένα με ζάχαρη και κενές θερμίδες. Και όχι μόνο… ακόμα και η ζάχαρη στον καφέ, είναι υγρές θερμίδες που αποθηκεύονται απευθείας στην κοιλιά. Προσοχή ακόμα και με το αλκοόλ. Ποτά όπως η μπύρα και το ουίσκι, όταν καταναλώνονται συχνά, μπορούν να αυξήσουν το κοιλιακό σας λίπος.

7. Κόψτε την ζάχαρη! Ίσως θα έπρεπε να αναφερθεί πρώτα από όλα, γιατί υπάρχει παντού και αποθηκεύεται απευθείας στην κοιλιά! Από την σοκολάτα, τα γλυκά, τα μπισκότα, το ψωμί, τις φρυγανιές και τα δημητριακά πρωινού, μέχρι και τις έτοιμες σάλτσες, τα επιδόρπια γιαουρτιού και τις καραμέλες. Ακόμα και σε ορισμένες βιταμίνες όπως οι αναβράζουσες, μπορεί να υπάρχει ζάχαρη. Να ελέγχετε πάντα τις ετικέτες τροφίμων και να επιλέγετε τρόφιμα απαλλαγμένα από ζάχαρη.

8. Κάντε γυμναστική. Η ιδανική άσκηση για εσάς είναι αυτή που εκτός του ότι θα σμιλεύσει το σώμα σας και θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε επίπεδη κοιλιά, θα σας χαλαρώσει, θα μειώσει το stress και έτσι θα καταφέρετε να διώξετε τα φουσκώματα που δημιουργούνται όταν πιέζεστε ψυχολογικά. Γιατί, η αλήθεια είναι πως η ψυχολογία και το έντερο αλληλοεπηρεάζονται.

9. Καταναλώστε τροφές ιδανικές για μείωση του κοιλιακού λίπους. Σε αυτήν την κατηγορία κυριαρχεί η πρωτεΐνη και κυρίως τα αυγά. Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση αυγών για πρωινό ως μέρος μιας διατροφής απώλειας βάρους, μπορεί να προκαλέσει έως και 65% μεγαλύτερη απώλεια βάρους για οκτώ εβδομάδες, σε σχέση με άλλο είδος πρωινού. Γενικά, μελέτες έδειξαν πως οι άνθρωποι που καταναλώνουν περισσότερη πρωτεΐνη έχουν λεπτότερη μέση, από εκείνους που καταναλώνουν λιγότερη ποσότητα πρωτεΐνης.

10. Αποφύγετε τροφές που προκαλούν φουσκώματα. Υπάρχουν ορισμένες τροφές που αν τις καταναλώνετε πολύ συχνά μέσα στην εβδομάδα, είναι πολύ πιθανόν να σας προκαλούν την δυσφορία και τα φουσκώματα που νιώθετε.

Αυτές μπορεί να είναι:
– Μπρόκολο και κουνουπίδι
– Λάχανο και λαχανάκια Βρυξελλών
– Πιπεριές
– Κρεμμύδι ωμό και σκόρδο
– Όσπρια (κυρίως τα φασόλια και ρεβίθια)

Για ένα εξειδικευμένο πλάνο διατροφής, κατάλληλα διαμορφωμένο για εσάς, σύμφωνα με το ιατρικό και διατροφικό ιστορικό σας, επισκεφτείτε μας στο Natural Health Clinic.

Δοκιμάστε το!

SMOOTHIE ΓΙΑ FLAT ΚΟΙΛΙΑ

Υλικά:
2 κουτ. σούπας στραγγιστό γιαούρτι 2%
5 αμύγδαλα ωμά, με φλούδα
2 κουτ. σούπας blueberries
2 φέτες φρέσκο ανανά
½ κούπα νερό καρύδας

Εκτέλεση: Αναμίξτε όλα τα υλικά καλά στο μπλέντερ και απολαύστε το για πρωινό!


Η Ειρήνη Πασχαλέρη (Βsc, Msc) είναι Βιολόγος με ειδίκευση στη διατροφή. Σπούδασε στο τμήμα βιολογίας της σχολής Θετικών Επιστημών του Α.Π.Θ. και ειδικεύτηκε στον τομέα της διατροφής στο King’s College of London. Το 2002 ίδρυσε μαζί με τους διαιτολόγους συνεργάτες της το κέντρο Διατροφής και Αντιγήρανσης ”Natural Health Clinic”. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Οι συνταγές που άλλαξαν», το οποίο στηρίζεται στο concept, “Ελληνική μαγειρική, αλλά υγιεινή & διαίτης για όλη την οικογένεια”. Είναι μέλος της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρίας Παχυσαρκίας, της International Society On Nutrigenetics / Nutrigenomics, της Ελληνικής Επιστημονικής Εταιρείας Προληπτικής Ιατρικής & Αντιγήρανσης και της Εταιρείας Αθηροσκλήρωσης Βορείου Ελλάδος. Η φιλοσοφία της εστιάζει στη μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους και τη διατήρηση του με τροποποίηση της διατροφικής συμπεριφοράς.

Facebook: Eirini Paschaleri
Instagram: @eirinipaschaleri

share post to:
Author