Τα Δώρα των Χριστουγέννων στα Παιδιά

Από τις Έλλη Γιαννοπούλου – Ψυχολόγο & Κική Φαντή – Life Coach.

Τι δώρο θέλεις να σου πάρω; ρωτάει ο νονός ή η νονά.
Τι δώρο θέλεις να σου φέρει ο Άγιος Βασίλης; ρωτάνε οι γονείς.

Τα Χριστούγεννα είναι συχνά συνυφασμένα με τα δώρα και για τα παιδιά πολύ συχνά δώρα ίσον παιχνίδια.

Στη σημερινή εποχή τα περισσότερα παιδιά δεν περιμένουν τις γιορτές για να λάβουν ένα καινούριο παιχνίδι καθώς στο δωμάτιό τους έχουν ήδη πάρα πολλά παιχνίδια (γενναίοι στρατιώτες, κούκλες με χιλιάδες φορέματα και αξεσουάρ, γρήγορα αυτοκίνητα, τρένα, σούπερ ήρωες, υπερμοντέρνα όπλα, επιτραπέζια, παζλ, σπαθιά, κουζινικά).

Οι έρευνες δείχνουν ότι τα παιδιά που προσδοκούν ή και αρκετές φορές απαιτούν πολλά και ακριβά παιχνίδια μπορεί να έχουν αρνητικές κοινωνικές και συναισθηματικές επιπτώσεις όχι μόνο στην παιδική τους ηλικία αλλά και αργότερα. Ως ενήλικες αυτά τα παιδιά είναι πιο επιρρεπή σε υπερχρεωμένες πιστωτικές κάρτες, σε καταναγκαστικά ψώνια και στο τζόγο προσπαθώντας να ικανοποιήσουν την εσωτερική τους πείνα για όλο και περισσότερα.

Είναι πολύ σημαντικό να δείξουμε στα παιδιά ότι είναι πολύ σπουδαίο όχι μόνο να παίρνουμε δώρα αλλά κυρίως να δίνουμε δώρα. Μπορούμε να διαλέξουμε όλοι μαζί τα δώρα που θα χαρίσουμε στους αγαπημένους μας (παππούδες, γιαγιάδες, ξαδέρφια, φίλους, δασκάλες). Άλλωστε οι έρευνες δείχνουν ότι παίρνουμε μεγαλύτερη χαρά όταν προσφέρουμε παρά όταν λαμβάνουμε. Φροντίζουμε τα δώρα για τους άλλους να συνοδεύονται από κάρτες, χειροτεχνίες και ζωγραφιές που θα φτιάξουμε μαζί με τα παιδιά ώστε να νιώθουν ότι βάζουν και τα ίδια τη δική τους πινελιά.

Μια πολύ όμορφη κίνηση που καλλιεργεί την ενσυναίσθηση στα παιδιά είναι να χαρίσουν δώρα είτε από αυτά που έχουν και δεν χρειάζονται πια είτε από πράγματα που θα φτιάξουμε μαζί (χειροτεχνίες, μπισκότα) σε ανθρώπους που το έχουν ανάγκη. Έτσι καλλιεργούμε και την έννοια της προσφοράς.

Δώρα ίσον μόνο παιχνίδια;

  • Ο κανόνας των τριών. Αρκετές οικογένειες ακολουθούν αυτόν τον κανόνα όπου τα παιδιά λαμβάνουν τρία δώρα: ένα που χρειάζονται (ρούχα, προϊόντα περιποίησης), ένα βιβλίο και ένα που το επιθυμούν πολύ.
  • Ο κανόνας του ταλέντου. Μια πολύ όμορφη ιδέα είναι οι γονείς να χαρίσουν στα παιδιά κάτι που να σχετίζεται με τα ταλέντα τους. Για παράδειγμα μια φωτογραφική μηχανή ή συνδρομή σε μαθήματα φωτογραφίας, συνδρομή σε σχολή χορού, σεμινάρια εικαστικών κλπ δίνοντας έτσι την ευκαιρία στα παιδιά να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να ασχοληθούν με δραστηριότητες που αγαπούν.
  • Ο κανόνας του χρόνου. Δεν υπάρχει κάτι πιο πολύτιμο από τον κοινό, ποιοτικό χρόνο που μπορούν να δωρίσουν οι γονείς στα παιδιά τους. Τις μέρες των Χριστουγέννων μπορούν να οργανώσουν μια μικρή εκδρομή, να κάνουν sleepover όλοι μαζί στο σαλόνι, να κάνουν καραόκε, να μαγειρέψουν όλοι μαζί, να πάνε για ποδήλατο και τόσα άλλα που τα στερούνται λόγω της έντονης καθημερινότητας.
  • Ο κανόνας της σύνδεσης. Οι γιορτές είναι σύνδεση με τους αγαπημένους μας. Μπορεί η κάθε οικογένεια να επιδιώξει να συναντηθεί με αγαπημένους φίλους και συγγενείς, μικροί και μεγάλοι να ανταλλάξουν σκέψεις, συναισθήματα και εμπειρίες. Άλλωστε τα δώρα που μένουν χαραγμένα στη μνήμη μας δεν είναι τα πακέτα που ξετυλίξαμε αλλά οι στιγμές που μοιραστήκαμε.

Η Έλλη Γιαννοπούλου είναι Ψυχολόγος, τ. Επιστημονική Συνεργάτης 3ης Παιδιατρικής Κλινικής Α.Π.Θ. και έχει μετεκπαιδευτεί στις αναπτυξιακές διαταραχές, Εργάζεται, εδώ και 20 χρόνια, με παιδιά εφήβους και τις οικογένειές τους και πιστεύει ότι το κάθε παιδί είναι προορισμένο να ανθίσει.

Η Κική Φάντη είναι Pharmacy Assistant και δραστηριοποιείται ως Personal LifeCoach. Σπούδασε Diploma in Positivity Coaching – Accredited by the International Coach Federation ICF. Είναι μέλος του GSS της AFS. Εμπιστεύεται τη βιωματική της γνώση και τη μεταφέρει σε όσους έχουν διάθεση για αλλαγή.

Η Έλλη Γιαννοπούλου και η Κική Φαντή έχουν ιδρύσει το LAV – Life Avenue (τη Λεωφόρο της ζωής), μέσω του οποίου πραγματοποιούν, webinars ενδυνάμωσης για τους γονείς και τα παιδιά τους, καθώς το moto τους είναι «Making thing sbetter», να κάνουν τα πράγματα καλύτερα!

share post to:
Author