Πώς να Κερδίσεις την Εμπιστοσύνη Κάποιου
Από το Θοδωρή Αραμπατζή, Business & MLM Coach.
Η εμπιστοσύνη είναι το λειτουργικό σύστημα κάθε σχέσης. Μπορείς να γίνεις το άτομο που οι άλλοι εμπιστεύονται, ακόμα και αν δεν σε γνωρίζουν αρκετά.
Η εμπιστοσύνη είναι ένα από τα δυσκολότερα πράγματα να κερδίσεις και ένα από τα ευκολότερα να χάσεις.
Αλλά αν είσαι άτομο που λειτουργεί με ακεραιότητα, δε χρειάζεται να ανησυχείς για αυτό!
Η εμπιστοσύνη στις σχέσεις
Αν δύο άνθρωποι είναι φίλοι, συνάδελφοι, έχουν σχέση, αλλά δεν υπάρχει εμπιστοσύνη μεταξύ τους, τότε η συνεργασία, η εργασία, η φιλία, η σχέση δεν πρόκειται να λειτουργεί στο πλήρες δυναμικό της. Στις διαπροσωπικές σχέσεις, η εμπιστοσύνη είναι πάντα κλειδί.
Η ειλικρίνεια φυσικά είναι ΕΝΑ από τα στοιχεία της εμπιστοσύνης. Ωστόσο, κάποιοι μπορεί να είναι ειλικρινείς, αλλά αναξιόπιστοι. Οπότε, και η αξιοπιστία είναι επίσης μέρος της εμπιστοσύνης.
Το να είσαι άτομο που το εμπιστεύονται, δεν είναι κάτι που απλά συμβαίνει. Χρειάζεται δέσμευση, αφοσίωση και να αποφασίσεις ότι θα ζεις μία έντιμη ζωή.
Η ακεραιότητα
Αν είσαι άτομο με ακεραιότητα, τότε δεν χρειάζεται να ανησυχείς μήπως χάσεις την εμπιστοσύνη των άλλων. Γιατί δεν θα τη χάσεις.
Όταν λέω ακεραιότητα, εννοώ το να κάνεις το σωστό ακόμα και όταν δεν κοιτάει κανείς και χωρίς να σκέφτεσαι τις συνέπειες.
Για να εμπιστεύεσαι τον εαυτό σου και για να σε εμπιστεύονται οι άλλοι, θα πρέπει να είσαι υπεύθυνος σε όλους τους τομείς της ζωής σου.
Και αν είσαι άνθρωπος, ξέρεις πολύ καλά, ότι αυτό δεν είναι πάντα εύκολο.
9 τρόποι για να γίνεις ένα άτομο που το εμπιστεύονται
Νούμερο 1: Να κρατάς τις δεσμεύσεις σου. Φρόντισε τα λόγια και οι πράξεις σου να συμβαδίζουν. Αν πεις ότι θα κάνεις κάτι, κάν’ το. Αν κάνεις σχέδια με κάποιον, να είσαι εκεί. Το να κρατάς τις δεσμεύσεις σου, είναι το χαρακτηριστικό των αξιόπιστων ανθρώπων.
Νούμερο 2: Να είσαι ειλικρινής. Ακόμα και αν το αποτέλεσμα της ειλικρίνειας δεν είναι προς όφελός σου, πες την αλήθεια. Αυτό που λέω στα παιδιά μου (και το λέει και ο Jordan Peterson), είναι “πείτε την αλήθεια ή τουλάχιστον μην πείτε ψέματα.” Αυτό δείχνει ότι έχεις καλό χαρακτήρα, κάτι που χτίζει την εμπιστοσύνη.
Νούμερο 3: Να είσαι διαφανής. Όταν κάνεις λάθος, παραδέξου το. Αυτό δείχνει ότι είσαι ικανός να αναλάβεις την ευθύνη των πράξεων σου, χωρίς να ρίχνεις το φταίξιμο σε άλλους.
Νούμερο 4: Να είσαι στην ώρα σου. Όταν αργείς, δείχνεις στους άλλους ότι δεν εκτιμάς τον χρόνο τους. Δείχνεις επίσης ότι δυσκολεύεσαι να τηρήσεις τις δεσμεύσεις σου.
Νούμερο 5: Έχε εχεμύθεια. Αν κάποιος σου είπε κάτι, είναι επειδή σε εμπιστεύτηκε. Μην μοιράζεσαι αυτές τις πληροφορίες με άλλους. Διαφύλαξε με προσοχή αυτό που ο άλλος μοιράστηκε μαζί σου.
Νούμερο 6: Μην κουτσομπολεύεις. Το να μιλάς αρνητικά για τους άλλους πίσω από την πλάτη τους, διαβρώνει την εμπιστοσύνη. Να θυμάσαι ότι αν κάποιος κουτσομπολεύει με εσένα, κουτσομπολεύει και για εσένα.
Νούμερο 7: Ζήτα συγνώμη. Αν έκανες κάτι λάθος, παραδέξου το γρήγορα και ρώτα τι μπορείς να κάνεις για να επανορθώσεις. Προσοχή όμως, αν ζητάς συνεχώς και για το παραμικρό συγνώμη, τότε όταν ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ να ζητήσεις συγνώμη για κάτι, δεν θα έχει την ίδια αξία.
Νούμερο 8: Να είσαι “προβλέψιμος”. Μην αφήνεις τα συναισθήματά σου να καθορίζουν τις πράξεις σου. Να είσαι το πιο σταθερό άτομο που γνωρίζεις.
Νούμερο 9: Όρισε τον τόνο. Η στάση σου θα δημιουργήσει ένα κύμα προς τους άλλους. Φρόντισε αυτό το κύμα, να είναι θετικό.
Η εμπιστοσύνη δεν είναι εύκολο πράγμα
Το να εμπιστεύεσαι τον εαυτό σου και τους άλλους, παίρνει χρόνο. Σου προτείνω να επιλέξεις ένα ή δύο από αυτά και να ξεκινήσεις να τα εφαρμόζεις αυτή την εβδομάδα. Καθώς θα αλλάζεις, θα αλλάζουν και οι σχέσεις σου και τελικά θα αλλάξει και η ζωή σου.
Πηγή: www.greekcoach.gr
Ο Θοδωρής Αραμπατζής είναι MLM & Business Coach και για περισσότερα από 19 χρόνια η επαγγελματική του ζωή είναι αφιερωμένη στο δικτυακό μάρκετινγκ και στην online & offline επιχειρηματικότητα. Από το 2010, παρέχει υπηρεσίες business coaching σε επαγγελματίες και επιχειρηματίες και έχει πραγματοποιήσει εκατοντάδες εκπαιδευτικά σεμινάρια και ομιλίες, online και offline. Από το 2007 δημιουργεί σταθερά περιεχόμενο για το blog του, για τα social media και για το κανάλι του στο YouTube. Είναι δημιουργός του προγράμματος “Το Πλάνο 90 Ημερών” και συγγραφέας του βιβλίου Ακαταμάχητο Δικτυακό Μάρκετινγκ.