Πώς να Βάζεις Στόχους Χωρίς Άγχος

Της Χριστίνας Δρακοπούλου, Hypnotherapist Coach

New Year, New Me! Το 2024 θα είναι η χρονιά σου! Fabulous me, κτλ. Στοχοθεσία, επιτυχία, αλλαγή, τα θέλεις όλα. Αλλά σε αγχώνουν κιόλας. Γιατί η αλλαγή είναι ωραία αλλά είναι και κάπως τρομακτική. Πότε θα γίνουν όλα αυτά; Ποιος θα τα κάνει;

Βαθιά ανάσα!

Και ξεκινάμε:

Καταρχήν: Xρειάζεται να αλλάξω; Δεν είναι απαραίτητο όλοι μας να πετύχουμε όλους τους στόχους, να είμαστε σούπερ πετυχημένοι, σούπερ ευτυχισμένοι, σούπερ όμορφοι και σούπερ σε όλα. Καμιά φορά η πίεση από τον περίγυρο και τα social media για να είμαστε πάντα οι καλύτεροι, να έχουμε το πιο τέλειο σπίτι, να είμαστε αστείοι, sexy, με το πιο τέλειο ταίρι κτλ, μας δημιουργούν ανάγκες που δεν είχαμε και μια πίεση που δεν είναι απαραίτητη.

Για να μην αγχωθείς χωρίς λόγο, ακολούθα αυτές τις οδηγίες.

1. Κάνε στον εαυτό σου την ερώτηση : Αν σε ένα χρόνο ακριβώς δεν έχει αλλάξει τίποτα στη ζωή μου, πώς νιώθω για αυτό;

Και πραγματικά κάνε το εικόνα, είσαι σε ένα χρόνο από τώρα, δες τι βλέπεις, τι ακούς, τι λες στον εαυτό σου και πώς αισθάνεσαι;

Αν η απάντηση είναι: “Είμαι ok, δε θέλω κάτι να αλλάξει”, τότε δε χρειάζεται να βάλεις κάποιους στόχους άμεσα για το 2023. Πολλά συγχαρητήρια γιατί κάτι κάνεις καλά, είσαι σε έναν όμορφο δρόμο που σε γεμίζει και έχεις τον τρόπο να πετυχαίνεις αυτά που θέλεις.

Αν η απάντηση είναι: “Χάλια” τότε καλό είναι να αλλάξεις κάτι. Και ξεκίνα με αυτό που ήθελες να αλλάξεις πιο πολύ. Μπορεί βλέποντας τον εαυτό σου σε ένα χρόνο να είδες ότι δεν αντέχεις άλλο σε αυτή τη δουλειά ή σχέση ή πόλη ή κακή για εσένα κατάσταση. Αυτό που σε ζόρισε πιο πολύ θα κάνει και τη  μεγαλύτερη διαφορά στη ζωή σου, γι’ αυτό και σε ζορίζει παραπάνω. Άρα αυτό και θα βάλεις σαν βασικό στόχο για τη νέα χρονιά.

Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για την επιτυχημένη στοχοθεσία δες εδώ και αν θέλεις ο στόχος που θα βάλεις να είναι επιτεύξιμος, δες εδώ. 

Όταν φτιάξεις έναν καλοσχηματισμένο, ρεαλιστικό, υπέροχο φανταστικό και επιτεύξιμο στόχο πάμε τώρα ήρεμα και ωραία και χαλαρά και όμορφα και απλά, σιγά-σιγά να τον πετύχουμε;

2. Κάνε στον εαυτό σου την ερώτηση : Που είμαι τώρα σε σχέση με τον στόχο μου;

Τι έχω ήδη καταφέρει, τι έχω στη διάθεσή μου, τι με βοηθάει από αυτά που έχω, τι θα χρειαστώ επιπλέον. Κάνε μια λίστα και δες ρεαλιστικά τι έχεις, γιατί πολλές φορές υποτιμούμε τις ικανότητες και δεξιότητές μας ή αυτά που έχουμε ήδη καταφέρει. Αν σε βοηθάει γράψε τα κάτω και μίλα σε κάποιον άνθρωπο από το περιβάλλον σου που να είναι αντικειμενικός και ρεαλιστικός και θα σε βοηθήσει να το δεις από μια άλλη σκοπιά ή χρησιμοποίησε τη βοήθεια ενός coach που θα σε βοηθήσει σε αυτό.

3. Επόμενη ερώτηση: Τι πρέπει να κάνω για να πετύχω τον στόχο μου;

Κάνε μια λίστα με πράγματα που καταλαβαίνεις ότι θα σε βοηθήσουν να φτάσεις εκεί που θέλεις.

4. Next: Ποιος πρέπει να είμαι για να το πετύχω;

Κάνε μια λίστα με αλλαγές στις πεποιθήσεις σου, στη στάση σου στη συμπεριφορά σου που θα σε βοηθήσουν να πετύχεις να αλλάξεις. Αν ξέρεις κάποιον που έχει πετύχει ήδη το στόχο σου, αντέγραψέ τον: πώς αισθάνονται, τι αυτοπεποίθηση έχουν, ποιες συνήθειες έχουν, τι λένε και βοηθούν τον εαυτό τους. Αυτή η αντιγραφή, που λέγεται modelling, θα σε βοηθήσει να γίνει αυτός ο άνθρωπος.

Αν θεωρείς ότι θα βάλεις μόνος σου τρικλοποδιά στον εαυτό σου: “Μπα, εγώ δεν αξίζω τίποτα”, “Αποκλείεται, δε γίνεται”, “Έλα μωρέ, μόνο μια φορά” κτλ., πρόσεξε και άλλαξε αυτές τις πεποιθήσεις σου. Μια καλή ενδοσκόπηση και θεραπείες όπως είναι η ύπνωση θα σε βοηθήσουν να είσαι ο άνθρωπος που μπορεί να πετύχει αυτό το στόχο, συναισθηματικά και ψυχικά.

5. Επόμενο βήμα: Σπάσε το στόχο σε μικρά κομμάτια, σε μικρούς υπο-στόχους.

Αν δηλαδή θέλω να χάσω 20 κιλά μέχρι τέτοια εποχή του χρόνου, θα το σπάσω σε μικρότερα βήματα που θα μου δείχνουν ότι πηγαίνω στη σωστή κατεύθυνση και με γεμίζουν δύναμη να συνεχίσω. Αν θέλω να αλλάξω δουλειά, βλέπω τι χρειάζεται να κάνω και ξεκινάω με π.χ. να δω τι μου αρέσει, να κάνω μια έρευνα αγοράς, να ετοιμάσω το βιογραφικό μου, ποιες εταιρείες με ενδιαφέρουν κτλ.: δεν απαιτώ από τον εαυτό μου να τα κάνει όλα σε μια ημέρα. Θέλει μια διαδικασία που θέλει χρόνο αλλά όταν το σπάσω σε μικρά βήματα, ξέρω πώς να φτάσω και δε μου φαίνεται τεράστιο.

6. Ξεκίνα! Τώρα!

Όσο και να σου φαίνεται γρήγορο, ξεκίνα τώρα. Μόνο έτσι θα το καταφέρεις. Διάλεξε από αυτά τα πράγματα και ξεκίνα με το πιο εύκολο που μπορεί να γίνει άμεσα. Τι μπορώ πιο εύκολα να κάνω τώρα; Τι θα πετύχω εύκολα τώρα που θα μου δώσει τη δύναμη να πάω στο επόμενο; Και συνέχισε έτσι και με τα επόμενα.

7. Επόμενο βήμα: Κάθε φορά που πετυχαίνεις κάποιο μικρότερο υπο-στόχο, να συγχαίρεις τον εαυτό σου, να το πανηγυρίζεις! Μπράβο σου!

Μόνο έτσι δείχνεις στον εγκέφαλο σου ότι το έχεις πετύχει ώστε να πάει στο επόμενο.

8. Το πιο σημαντικό: Δες, σκέψου και νιώσε πώς θα είναι όταν έχεις πετύχει το στόχο σου. Και ξανά, και ξανά, και ξανά. Και απόλαυσε το!

Υπενθύμιζε συνέχεια στον υποσυνείδητο εγκέφαλό σου το στόχο σου και πόσο πολύ το απολαμβάνεις. Κάνε εικόνα τον εαυτό σου μέσα στη στιγμή που έχεις πετύχει αυτό που ήθελες, να το ζεις σαν να είναι αληθινό, σαν να είσαι ήδη εκεί. Μπες στη σκέψη αυτή και δες τι βλέπεις, άκου τι θα ακούς, πες στον εαυτό σου τι θα του λες και νιώσε πραγματικά πώς θα νιώθεις όταν θα έχεις πετύχει το στόχο σου. Αυτή η συχνή επανάληψη, δείχνει στον υποσυνείδητο εγκέφαλό σου που συνεχίζεις να θέλεις να πάει, σε κρατάει στοχοπροσηλωμέν@ και είναι το πιο σημαντικό βήμα για να το πετύχεις!

Να θυμάσαι τα εξής:

Έχεις μπροστά σου 365 μέρες να το πετύχεις! Ακόμα και μεγάλος να είναι ο στόχος, έχεις καιρό.

Το έχεις! Γεννιόμαστε εργοστασιακά με όλα τα εφόδια/δεξιότητες/ικανότητες να επιτύχουμε ό,τι βάλουμε στο μυαλό μας. Επίσης, αν έστω και ένας άλλος άνθρωπος το έχει πετύχει, μπορείς κι εσύ! Κράτα το αυτό στο μυαλό σου.

Μπορείς πάντα να ζητήσεις τη βοήθεια ενός ειδικού στη στοχοθεσία, αλλά και για να ξεκαθαρίσεις όλα αυτά που σε κρατούσαν πίσω και δεν είχες πετύχει αυτό το στόχο πριν (φοβίες, πεποιθήσεις, αντιλήψεις, θυμός κτλ)

Η στοχοθεσία είναι κάτι που μας φτιάχνει τη ζωή γιατί μας βοηθάει να πάμε και να γίνουμε αυτοί που θέλουμε, λειτουργεί σαν πυξίδα και μας κατευθύνει. Άρα, απόλαυσέ το! Είναι η δική σου ζωή και εσύ την καθορίζεις, δες τα πιο ωραία σου όνειρα να πραγματοποιούνται, εύκολα, απλά, με μέθοδο. Και μετά βάλε μπρος και για τα επόμενα.

Καλό ταξίδι!

Με αγάπη,

Χριστίνα Δρακοπούλου


Η Χριστίνα Δρακοπούλου είναι Certified Master Life Coach που ειδικεύεται στο Life-Coaching, Neurolinguistic Programming, Hypnotherapy & Time Line Therapy. Έχει αλλάξει αρκετές φορές καριέρα στη ζωή της, ανάλογα με το τι αγαπά να κάνει, και τα έκανε με αρκετή επιτυχία. Συνεχίζει να πιστεύει ότι είναι σημαντικό να κάνουμε αυτά που αγαπάμε και μας παθιάζουν. Έχει εργαστεί σαν Κλινικός Διαιτολόγος, έχει συν-ιδρύσει μια πετυχημένη αλυσίδα ξενοδοχείων, έχει ασχοληθεί με τη διακόσμηση ξενοδοχείων και συνεδριακών χώρων, έχει ασχοληθεί ενεργά με ομάδες εθελοντών, περιβαλλοντικούς οργανισμούς καθώς και με το κομμάτι της εκπαίδευσης.

Author