Γραπτή Άσκηση: Ανακάλυψε τα Δυνατά σου Σημεία

Από τον Κωνσταντίνο Χαραντινιώτη, Well-being Coach – Δάσκαλο Mindfulness & Yoga.

Η γραπτή άσκηση βοηθά να ανακαλύψετε το νόημα και την αξία, πίσω από τις δικές σας εμπειρίες. Κάθε εμπειρία, αποτελεί ευκαιρία για να πας λίγο πιο βαθιά στη γνώση που έχεις για τον εαυτό σου, και έτσι να εξελιχθείς.

Η συγκεκριμένη άσκηση, λειτουργεί ως το πρώτο βήμα για να κατανοήσετε ποια είναι τα δυνατά σας σημεία και πώς μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε προς όφελός σας. Ειδικά αν έχετε κάποιο στόχο που θέλετε να πετύχετε, είναι χρήσιμο να κάνετε αυτή την άσκηση, γιατί μπορεί να ρίξει φως στο πώς θα τα καταφέρετε και πώς θα σας εμπνεύσει να σχεδιάσετε τη στρατηγική που θα σας οδηγήσει στο σημείο που θέλετε να φτάσετε.

Όπως σε κάθε γραπτή άσκηση, χρησιμοποιήστε ένα τετράδιο ή ημερολόγιο που έχετε αφιερώσει για τέτοιου είδους πρακτικές. Αυτό θα σας βοηθήσει να μπορείτε να ανατρέχετε σε ασκήσεις που κάνετε, σε πλάνα που καταγράφετε ή σε προσωπικά ημερολόγια. Η αναδρομή πού και πού στις σκέψεις αυτές, βοηθούν στο να θυμηθεί κανείς τους στόχους και να δει ξεκάθαρα από απόσταση τον τρόπο που σκεφτόταν μία δεδομένη χρονική στιγμή, τι έχει αλλάξει, τι έχει βελτιωθεί και αν χρειάζεται επαναπροσδιορισμός.

Η άσκηση αυτή θα σας πάρει περίπου 15 – 20 λεπτά. Καθίστε κάπου άνετα και ήσυχα, ίσως μετά από το διαλογισμό σας. Κλείστε περισπασμούς όπως μουσική, ειδοποιήσεις από το κινητό ή τηλεόραση. Αφοσιωθείτε 100% στην πρακτική σας.

Η γραπτή άσκηση

Γράψτε μία μικρή περίληψη της ιστορίας της ζωής σας, χωρισμένη σε τρία “κεφάλαια”: το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Αφιερώστε το πολύ μία σελίδα (μία όψη) για κάθε “κεφάλαιο”. Μπορείτε να γράψετε ό,τι θέλετε και όπως θέλετε, αυτό όμως που είναι το ζητούμενο της άσκησης και οπωσδήποτε χρειάζεται να κάνετε, είναι να δώσετε έμφαση και να εστιάσετε στις δεξιότητες, στα πλεονεκτήματά σας και σε όλα τα δυνατά σας σημεία.

Για παράδειγμα:

Το παρελθόν: Περιγράψτε επιτυχίες που έχετε σημειώσει, δίνοντας έμφαση σε δυσκολίες και προκλήσεις, μικρές ή μεγάλες, τις οποίες καταφέρατε να ξεπεράσατε. Ποια προσωπικά σας χαρακτηριστικά, σας βοήθησαν τότε, ώστε να ανταπεξέλθετε και να προχωρήσετε;

Το παρόν: Περιγράψτε πώς είναι η ζωή σας και ποιος/ποια είσαστε, τώρα. Πώς διαφέρει ο παλαιότερός σας εαυτός και η παλιά σας ζωή; Σε ποια πράγματα είσαστε ποιο δυνατοί τώρα σε σχέση με το παρελθόν; Ποιες δεξιότητές και πλεονεκτήματα έχουν εξελιχθεί ακόμα περισσότερο; Ποιες είναι οι προκλήσεις που αυτή την στιγμή καλείστε να αντιμετωπίσετε; Πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα δυνατά σας σημεία για να ξεπεράσετε αυτές τις προκλήσεις;

Το μέλλον: Γράψτε πώς είναι το ιδανικό μέλλον για εσάς. Σε τι θα διαφέρει η ζωή σας σε σχέση με την τωρινή; Πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα δυνατά σας σημεία, τις δεξιότητες και τα πλεονεκτήματά σας προκειμένου να δημιουργήσετε αυτό το μέλλον; Πώς θα ενδυναμώσετε και θα εξελίξετε τις δυνάμεις σας; Τι είδους άνθρωπος επιθυμείτε να γίνετε; Σε τι θα διαφέρετε, σε σχέση με τον σημερινό σας εαυτό; Τι θέλετε να πετύχετε και πώς θα το πετύχετε;


Ο Κωνσταντίνος Χαραντινιώτης είναι Well-being Mentor, Ayurvedic Life-Style Consultant, NLP Master Coach, και διεθνώς αναγνωρισμένος Δάσκαλος Mindfulness, διαλογισμού και Γιόγκα. Προσφέρει ατομικές συνεδρίες και εξειδικευμένα προγράμματα Well- being Coaching & σεμινάρια με θέμα το Mindfulness. Επίσης προσφέρει προγράμματα επικοινωνιακών δεξιοτήτων και εργασιακού well-being σε επιχειρήσεις και οργανισμούς. Την εμπειρία και τις γνώσεις του τις μοιράζεται μέσω podcast, αρθρογραφίας και βίντεο στο κανάλι του στο YouTube.

share post to:
Author