Ανασφάλεια: 9 Απλά Βήματα για να την Ξεπεράσεις

Από την Έλενα Μουρατίδου, Σύμβουλο Προσωπικής Ανάπτυξης.

Ακόμα και οι άνθρωποι που είναι σίγουροι για τον εαυτό τους, αποφασισμένοι να κατακτήσουν τους στόχους τους, κάποιες στιγμές κλονίζονται. Η σιγουριά τους για κάποιο λόγο, έστω και για λίγο, κατέρρευσε και τότε η ανασφάλεια βρήκε τον απαραίτητο χώρο για να σου χτυπήσει την πόρτα.

Συνήθως, έχεις ανοίξει την πόρτα στην ανασφάλεια, πριν καν το καταλάβεις και αυτή στρώνεται στη ζωή σου και ξεκινάει να καταστρέφει σιγά σιγά τις σχέσεις σου, την επαγγελματική σου πορεία, τις φιλίες σου και κυρίως τη σχέση που έχεις χτίσει με τον εαυτό σου!

Αρχίζουν τα συναισθήματα της αβεβαιότητας και της ευαλωτότητας να σε ελέγχουν πλήρως και ψάχνεις μία επιβεβαίωση που πρέπει πάντα να έρχεται από εξωτερικούς παράγοντες.

Δεν είναι εξαιρετικά κουραστικό όλο αυτό;

Δεν σε εμποδίζει διαρκώς από το να χάνεις ευκαιρίες και ανθρώπους που περνάνε μπροστά από τα μάτια σου;

Είμαι σίγουρη πως δεν το θέλεις αυτό! Και είμαι σίγουρη πως δεν είναι αυτό που πραγματικά αξίζεις.

Πώς μπορείς να νικήσεις την ανασφάλεια σου λοιπόν;

1. Εστίασε σε αυτά που κάνεις καλά. Γράψε κάθε μέρα τί έκανες καλά, που τα πήγες υπέροχα. Από το πιο μικρό στο πιο μεγάλο. Φτιάξε μία λίστα κάθε μέρα!

2. Ενδυνάμωσε ακόμα περισσότερο την αυτοπεποίθηση σου με διάφορους τρόπους. Καταρχήν φρόντισε να σου αρέσεις! Φρόντισε τον εαυτό σου με τον πιο όμορφο τρόπο. Και αυτό δεν απευθύνεται ΜΟΝΟ στις γυναίκες. Όλοι μας το χρειαζόμαστε.

3. Δημιούργησε ένα ενδυναμωτικό περιβάλλον γύρω σου. Ένα περιβάλλον που σε εκτιμάει και σε τιμάει. Σε αναγνωρίζει, δεν σε ανταγωνίζεται, σε σέβεται. Ένας καλός λόγος δεν έβλαψε ποτέ κανέναν.

4. Μίλα για τους φόβους σου. Μπορείς να δοκιμάσεις να τους καταγράψεις κιόλας. Και αποφάσισε τί θέλεις να κάνεις με αυτούς. Αν δεν μπορείς να τους διαχειριστείς μόνος σου, ζήτα βοήθεια. Μην αφήσεις τους φόβους σου να σε κατακλύσουν στο βαθμό που σου βάζουν φρένο στη ζωή σου. Καταγράφοντας τους φόβους σου, θα συνειδητοποιήσεις πως πολλοί από αυτούς δεν σχετίζονται με την πραγματικότητα σου, δηλαδή με κάτι ρεαλιστικό και χειροπιαστό.
«αν βγω με εκείνο το αγόρι, και μετά συνειδητοποιήσω πως τελικά δεν τον θέλω;»
«αν της ζητήσω να μείνουμε μαζί και εκείνη δεν δεχτεί»
«αν παχύνω και σταματήσει να με αγαπάει»
Αν δεν ρισκάρεις, ποτέ δεν θα απαντήσεις στο «τί θα γινόταν αν»

5. Κάνε μία βαθιά βουτιά στην πηγή των ανασφαλειών σου. Από που προέρχονται; Έχουν μήπως όλες μια κοινή πηγή;

6. Μην επιτρέπεις στο φόβο της απόρριψης να σου βάλει φρένο και να σε καθηλώσει στην αδράνεια. Πολλές φορές, έχουμε ήδη προεξοφλήσει πως μια συζήτηση δεν θα πάει καλά, πως θα αποτύχουμε σε μία συνέντευξη, πως το αγόρι που μας αρέσει δεν θα μας θέλει, πως το παιδί μας δεν θα ακούσει αυτά που έχουμε να του πούμε, πριν καν προσπαθήσουμε.

Αν αυτό πιστέψεις, ακριβώς αυτό θα γίνει. Οπότε, άλλαξε σημείο εστίασης και στόχευσε σε αυτό που θέλεις να γίνει. Άλλωστε δεν υπάρχει αποτυχία, μόνο πρόοδος.

7. Διαχειρίσου το άγχος σου και μετέτρεψε το σε κάτι δημιουργικό.

8. Μη χάνεις το θάρρος σου!

9. Αποφάσισε το!

Η ανασφάλεια είναι ενοχλητική, είναι εκνευριστική γιατί σε αφήνει σε μία μετέωρη κατάσταση.

Ήρθε η ώρα να την υπερνικήσεις!


Η Έλενα Μουρατίδου είναι Σύμβουλος Προσωπικής Ανάπτυξης μέσω του Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού, της Γιόγκα και του Life Coaching. Το προσωπικό της όραμα είναι να υποστηρίζει τους ανθρώπους να πάρουν στα χέρια τους το τιμόνι της ζωής τους και να πετύχουν τους στόχους τους. Στα προγράμματα της μοιράζεται τα βήματα δράσης, ώστε οι άνθρωποι να απολαύσουν τα αποτελέσματα που τους αξίζουν, ζώντας τη ζωή που έχουν επιλέξει.

share post to:
Author