Τι Είναι Τελικά Yoga

Από τη Σαμάνθα Ματά, Ashtanga & Hatha Yoga Teacher.

Η Yoga είναι μια αρχαία φιλοσοφία για τη ζωή, όπως επίσης και ένα σύστημα εξάσκησης που ενθαρρύνει και ενδυναμώνει την ένωση του σώματος, του νου και του πνεύματος. Είναι η παύση των αναταράξεων του νου ή αλλιώς, η συγκράτηση των ‘’κυματισμών’’ του νου, δηλαδή των σκέψεων. Αυτό θα μπορούσε να είναι ένας πολύ σύντομος ορισμός του τι είναι η Yoga, η οποία έχει ως στόχο την αυτοπειθαρχία, την πνευματική διαύγεια, και την οξύτητα του νου.

Τελικό στάδιο της Yoga είναι η διαφώτιση ή η απελευθέρωση (moksha), έννοιες που ορίζονται διαφορετικά ανάλογα με το φιλοσοφικό ρεύμα που ακολουθεί κανείς.

Μέσω της Yoga ο ασκούμενος επιχειρεί να κάνει την ενδοσκόπησή του και να επιφέρει αρμονία στις τρεις διαφορετικές υποστάσεις του, τη σωματική, τη διανοητική-συναισθηματική και την πνευματική.

Ως φιλοσοφία, η Yoga προτείνει έναν τρόπο σκέψης και ζωής. Η φυσική άσκηση είναι ένα τμήμα μόνον της Yoga, με κυριότερο σκοπό να προετοιμάσει το σώμα για διαλογισμό. Παρ’ όλα αυτά, η σύγχρονη εξέλιξη της Yoga έχει δώσει μεγάλη έμφαση στη φυσική άσκηση με αποτέλεσμα πολλοί ασκούμενοι να γνωρίζουν μονάχα αυτή την πτυχή της. Πολλοί μάλιστα πιστεύουν πως η Yoga αποτελείται μόνον από διατάσεις, ενώ στην πραγματικότητα η Yoga βοηθά στην ισορροπία του σώματος, αυξάνοντας τη δύναμη, την ευλυγισία και την αντοχή των μυών μέσω μιας σειράς στάσιμων ασκήσεων. Μια πρακτική Yoga μπορεί να έχει διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας κι έντασης, καθιστώντας την από χαλαρωτική έως μια πολύ κοπιαστική πρακτική.

Η Yoga ωστόσο, με την βαθύτερη δουλειά που κάνει στην ψυχοσύνθεση του ασκούμενου, είναι πολύ πιθανό να βοηθήσει κάποιον με πρόβλημα βάρους, να καταπολεμήσει την αιτία του προβλήματος, όπως λαιμαργία, χαμηλή αυτοεκτίμηση, στεναχώρια, άγχος. Ακόμα όμως κι ως καθαρά σωματική άσκηση η Yoga προσφέρει κάποια συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλες μορφές άσκησης. Βοηθάει στη μείωση του άγχους, βελτιώνει την ευλυγισία των μυών και της σπονδυλικής στήλης, καθώς θεωρείται πως μια ευλύγιστη σπονδυλική στήλη εξασφαλίζει τη νεότητα του σώματος. Τέλος έχει ευεργετικά αποτελέσματα και στην υγειά των ασκούμενων, καθώς οι διάφορες στάσεις της Yoga δουλεύουν και στο επίπεδο των οργάνων του σώματος. Επομένως, η Yoga επιτυγχάνει να ασκεί το σώμα σε πολλαπλά επίπεδα κι όχι μονάχα στο επίπεδο των μυών. Η αίσθηση και η επαφή που αποκτά κανείς με το σώμα του μετά τις πρακτικές yoga (asanas) είναι μοναδική.

Επίσης, όποιος ασκείται με την Yoga γνωρίζει ότι ο αυτοσεβασμός είναι υψηλός. Είναι σημαντικό να κερδίζουμε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση εσωτερικά αλλά και εξωτερικά, ώστε να αντικρίζουμε τους άλλους και τον εαυτό μας με περισσότερη θετική διάθεση. Η Yoga δουλεύει σε όποιο επίπεδο έχουμε ανάγκη ή επιθυμούμε, στο σωματικό, στο συναισθηματικό, στο ψυχολογικό, στο διανοητικό, στο πνευματικό ή ακόμα και σε όλα μαζί. Η Yoga δουλεύει διαφορετικά για τον καθένα μας, γιατί ο καθένας μας είναι μοναδικός οπότε μοναδική είναι και η σχέση του με τη Yoga. Όταν αντιληφθεί αυτήν τη μοναδικότητα του ο μαθητής, τότε οι ορίζοντες του επεκτείνονται. Κατανοεί την ουσία της Yoga , η οποία είναι η σύνδεση με τον ανώτερο μας εαυτό. Η σύνδεση με τον εσωτερικό μας Δάσκαλο.


Η Σαμάνθα Ματά είναι απόφοιτος του Western University Of Health Science στην Καλιφόρνια. Εκπαιδεύτηκε ως Ashtanga Yoga Teacher και Hatha Yoga Teacher, στο Yandara Yoga Training San Diego CA. Είναι κάτοχος BSc degree in Psychology από το Deree College.
Εργάζεται ως Personal Wellness Coach και είναι μέλος του Satyananda Yoga Hellas. Ασχολείται με την ψυχολογική κατάσταση του μαθητή ώστε να μπορέσει να βιώσει με αρμονία τα asanas (στάση σώματος στην yoga) και να έχει αποτέλεσμα στο νου και στο σώμα του.

share post to:
Author