Πώς το Περπάτημα, εκτός από Καλή Άσκηση, Ανεβάζει και τη Διάθεση

Από την Αϊνόλα Τερζοπούλου, Δημοσιογράφο – Wellbeing Coach.

Μου αρέσει το περπάτημα και περπατώ πολύ. Όταν περπατώ βλέπω τα οφέλη του περπατήματος στο σώμα μου, τα οποία σε συνδυασμό (με το πιλάτες και τη γιόγκα) με κρατούν σε φόρμα και μου κάνει καλό και στην ψυχή μου. Όταν επιστρέφω σπίτι αισθάνομαι καλά. Το περπάτημα δεν είναι μόνο η καθημερινή μου κάρδιο-άσκηση. Είναι και ο διαλογισμός μου και το αντιστρες μου. Ξεφορτίζει τα αρνητικά συναισθήματα και καθαρίζει το μυαλό μου.

Περπάτημα και mindfulness

Ένα από τα πράγματα που συνειδητοποίησα είναι ότι η ευτυχία είναι πραγματικά εσωτερική δουλειά. Όταν μπορώ να βρω ηρεμία και γαλήνη εσωτερικά αισθάνομαι πιο δυνατή να αντιμετωπίσω ό,τι συμβαίνει στον εξωτερικό κόσμο.

Το περπάτημα έχει αποδειχτεί ότι είναι η πιο εύκολη και προσιτή δραστηριότητα με μεγάλα οφέλη για όλους τους ανθρώπους ανεξάρτητα από ηλικία. Επιπλέον, μπορείς να το κάνεις παντού και όχι σε συγκεκριμένο χώρο, δεν επηρεάζεται από τον καιρό και γίνεται άμεσα. Απλώς σηκώνεσαι από την καρέκλα και βγαίνεις από το σπίτι. Το μόνο που χρειάζεται είναι να φοράς ένα άνετο και καλό παπούτσι.

Το mindfulness ή αλλιώς «ενσυνειδητότητα» είναι μια πρακτική που εξασκεί την προσοχή στo «εδώ και τώρα». Δεν είναι κάτι καινούριο. Ο αρχικός εισηγητής της είναι ο Τζων Καμπάτ Ζινν, καθηγητής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης, ο οποίος ανέπτυξε στα τέλη του 1970, το πρόγραμμα Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) για την αντιμετώπιση του χρόνιου πόνου. Έκτοτε, η τεχνική του mindfulness έχει χρησιμοποιηθεί σε πλήθος ερευνητικών μελετών για την αντιμετώπιση του άγχους, του χρόνιου πόνου, της κατάθλιψης και της ποιότητας του ύπνου. Η πρακτική αυτή περιγράφεται ως η παρατήρηση των σκέψεων, των συναισθημάτων και των αισθήσεών μας στρέφοντας την προσοχή μας στην παρούσα στιγμή.

Πώς το περπάτημα και ο διαλογισμός μπορούν να είναι ένας τέλειος συνδυασμός.

Όλοι θέλουμε να έχουμε σωματική και ψυχική υγεία. Το περπάτημα είναι μια εξαιρετική μορφή σωματικής άσκησης. Από την άλλη μεριά, ο διαλογισμός ενισχύει την ψυχική μας υγεία. Σε συνεργία μπορούν να πετύχουν καλύτερα αποτελέσματα. Περπατάτε και συγχρόνως κάνετε εξάσκηση πρακτικής mindfulness. Για όσους δεν έχουν πειστεί για τα οφέλη του mindfulness, είναι μία πρόκληση. Είναι ιδανικό για όσους αισθάνονται άβολα να μείνουν σιωπηλοί με τις σκέψεις τους ή δε μπορούν να συγκεντρωθούν και να κάνουν διαλογισμό σε καθιστή θέση. Δείτε το σαν παιχνίδι. Εκεί που περπατάτε, αντί το μυαλό να τρέχει σε χίλια δύο πράγματα και να σκέφτεται άλλα τόσα, αρχίστε να εστιάζεστε στην αναπνοή σας. Θα νιώθετε πιο συνδεδεμένοι με το σώμα σας. Δώστε και προσοχή στο περιβάλλον, τους ήχους που ακούτε, τις μυρωδιές που μυρίζετε.

Πώς να αρχίσετε

Πολύ απλά, επικεντρώνοντας την προσοχή σας στο περπάτημα, περπατώντας συνειδητά. Τι σημαίνει αυτό; Ότι δίνετε προσοχή μέσα σας- στον τρόπο που περπατάτε, πως κινείτε το σώμα σας, πως νιώθει το σώμα σας, πως πατάτε στο έδαφος, πως αναπνέετε, πως είναι η διάθεση σας. Συγχρόνως βλέπετε και σε ότι υπάρχει γύρω σας. Ένα λουλούδι που άνθισε στην άκρη του πεζοδρομίου, μία γάτα πίσω από ένα παράθυρο, ένα ωραίο γκράφιτι, το ζευγαράκι σε ένα παγκάκι, την αίσθηση του ήλιου, το έδαφος που πατάτε, τη μυρωδιά του βρεγμένου χώματος, υπάρχουν τόσα που συμβαίνουν γύρω μας (και μέσα μας) που δεν τα προσέχουμε επειδή βαδίζουμε στον αυτόματο πιλότο. Και αν σκέψεις σας έρχονται στο μυαλό (φυσιολογικό και αναπόφευκτο είναι), αναγνωρίστε τις, χαμογελάστε και αφήστε τις να φύγουν στο επόμενο βήμα που θα κάνετε επαναπροσανατολίζοντας την προσοχή στη βόλτα σας.


H Αϊνόλα Τερζοπούλου γεννήθηκε, ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Είναι μητέρα ενός παιδιού. Προέρχεται από εκδοτική και δημοσιογραφική οικογένεια από όπου ξεκίνησε τη δημοσιογραφική της καριέρα. Είναι δημιουργός του www.livelifewell.gr, πρεσβεύοντας πως η ευζωία και η ευεξία-φυσική και ψυχολογική-ως στάση είναι προσωπική συνταγή για μία καλύτερη ζωή. Προς αυτή την κατεύθυνση έχει πιστοποιηθεί σ’ επίπεδο certified instructor στη μέθοδο πιλάτες, στη γιόγκα 200-RYT Yoga Alliance και στο bodyArt by Robert Steinbacher. Στην αναζήτηση της πώς ο τρόπος που σκεφτόμαστε επιδρά στο σώμα και επηρεάζει τη διάθεση και τη στάση που τηρούμε απέναντι σε καθημερινές καταστάσεις της ζωής μας, εκπαιδεύτηκε και είναι πιστοποιημένη NLP Master & New Code Practitioner από την NLPGreece επίσημου φορέα του πανεπιστημίου Santa Cruz – California. Συμμετέχει με την ιδιότητα της ως wellbeing coach στην ομάδα της nlpingreece®. Με πολλά ετερόκλητα ενδιαφέροντα, είναι εκλεγμένη Κοινοτική Σύμβουλος στο 1ο Διαμέρισμα του Δήμου Αθηναίων.

Author