Η Άσκηση που σου Ταιριάζει Ανάλογα την Ιδιοσυγκρασία σου

Από την Ειρήνη Καρανίκου, Yoga Teacher & Pilates Instructor.

Επειδή πολλά μας συμβαίνουν καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μας και η ψυχολογία μας αλλάζει, αν ασκείσαι τακτικά θα έχεις διαπιστώσει ότι ενίοτε χάνεις το ενδιαφέρον σου για πράγματα που αγαπούσες και είχες συνηθίσει να κάνεις σαν ρουτίνα μέσα στην εβδομάδα σου.

Απόλυτα λογικό γιατί δεν έχουμε τον ίδιο ρυθμό όλες τις εποχές! Τότε είναι που κάτι πρέπει να αλλάξεις για να κινητοποιηθείς ξανά από την αρχή και να βρεις το ενδιαφέρον σου.. Μη φοβηθείς τις αλλαγές, πειραματίσου! Άλλαξε στυλ άσκησης ή δοκίμασε ένα καινούριο δάσκαλο που θα σε βοηθήσει να εμπνευστείς!

Ας εξετάσουμε λίγο πιο προσεκτικά το προφίλ του ασκούμενου..

1. Εάν βρίσκεσαι σε μια περίοδο νωχελικότητας, αδράνειας, παθητικότητας, εσωστρέφειας.. θα σε συμβούλευα όσο και αν δεν σου αρέσει αυτό που θα σου προτείνω, να επιλέξεις το ακριβώς αντίθετο από αυτό που κάνεις αυτή τη στιγμή…

Ξεκίνησε το ελαφρύ τρέξιμο, το γρήγορο περπάτημα, yoga vinyasa, τον χορό και οτιδήποτε σχετικό θα προσθέσει κίνηση, ένταση και κατά επέκταση εκτόνωση. Ή κάποιο ομαδικό άθλημα που θα σε βοηθήσει να κοινωνικοποιηθείς ξανά. Αυτό που επιδιώκουμε κυρίως είναι να επαναφέρουμε τις ορμόνες μας σε φυσιολογικά επίπεδα (κορτιζόλης, ινσουλίνης, θυρεοειδή, τεστοστερόνης ή οιστρογόνων αντίστοιχα) για να επέλθουν σε μια ισορροπία ώστε να αποβάλλουμε το σωματικό και ψυχολογικό άγχος!

2. Αν ωστόσο είσαι σε μια φάση υπερδιέγερσης ,έντονης κίνησης, νιώθεις ότι δεν σου φτάνουν οι ώρες της ημέρας για να καθίσεις ή ακόμα και να τραφείς σωστά, τότε έχει έρθει η ώρα να κάνεις πιο στατικά πράγματα! Προτιμότερο θα είναι να επιλέξεις ήπιες ασκήσεις, να κάνεις περισσότερο διατάσεις, να εξελίξεις την ευλυγισία σου, να κάνεις διαλογισμό.

Pilates ή Yoga ενδείκνυται σε αυτή την περίπτωση επιλέγοντας πάντα το κατάλληλο επίπεδο μαθήματος και τεχνικής την δεδομένη στιγμή για σένα.
Γενικά επέλεξε κάτι που θα σου φέρει ηρεμία και διαύγεια, κάτι που θα σε γυμνάσει αλλά όχι που θα σε εξαντλήσει!

3. Μία άλλη παράμετρος που θα πρέπει να υπολογιστεί ώστε να επιλέξουμε τον ιδανικό τρόπο άσκησης είναι σε τι κατάσταση βρίσκεται το σώμα μας. Ένα σώμα υπερβολικά ευλύγιστο θα πρέπει να έρθει σε ισορροπία με την δύναμη του αντίστοιχα για να μην τραυματιστεί, ενώ αντίστοιχα ένα σώμα πολύ σφιχτό και άκαμπτο θα χρειαστεί πολύ ευλυγισία για να νιώσει καλύτερα…

Extra tip!

Οι βόλτες στο βουνό ή στην θάλασσα είναι εξίσου ευεργετικές και θα σε βοηθήσουν να ασκηθείς και να αποφορτιστείς!

Όλα είναι θέμα ισορροπίας! Όταν βρίσκουμε την ισορροπία μέσα μας νιώθουμε πιο ολοκληρωμένοι, πιο ευτυχισμένοι και χαρούμενοι! Έτσι θα παραμείνουμε λειτουργικοί και θα καταφέρουμε να αποβάλλουμε το άγχος και να παραμείνουμε θετικοί! Ακριβώς με αυτόν τον τρόπο λειτουργεί το σώμα μας και μας εξισορροπεί ..


H Ειρήνη Καρανίκου είναι Yoga Teacher & Pilates Instructor. Η αγάπη της για την άσκηση, τον χορό και τον αθλητισμό την οδήγησε μαζί με την αδερφή της το 2004 να δημιουργήσουν το Body soul Pilates Yoga Dance, έναν χώρο όπου στόχος είναι να εμπνεύσει και να καθοδηγήσει σε έναν ποιοτικότερο τρόπο ζωής, εσωτερικής ευτυχίας και ευεξίας. Από τότε, έχει αφιερωθεί στην διδασκαλία και εκπαίδευση του Pilates και της Yoga.

share post to:
Author