Το Φαινόμενο του Tik Tok

Από τη Χριστίνα Τζελέπογλου, P.R. Consultant & Δημιουργό του Positivelife.gr.

Το 2018, το κοινωνικό δίκτυο Tik Tok κατέβηκε σε κινητές συσκευές, περισσότερες από 45 εκατομμύρια φορές. Έτσι, η κινεζική εφαρμογή έχει κατακτήσει το απόλυτο ρεκόρ όσον αφορά τη δημοτικότητα μεταξύ των νέων. Η εφαρμογή σημείωσε ταχεία ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς πολλοί χρήστες βρήκαν χρόνο να εξερευνήσουν την πλατφόρμα και να συνδεθούν με το διαδικτυακό κοινό τους με νέους τρόπους.

Τι είναι το Tik Tok

Πρόκειται για μια πλατφόρμα για βίντεο σύντομης μορφής σε κινητά τηλέφωνα. Αρχικά ονομαζόταν Douyin στην Κίνα, ενώ αργότερα συγχωνεύτηκε με το Musical.ly. Ανήκει στην τεχνολογική εταιρεία ByteDance, με έδρα το Πεκίνο και μέχρι το 2017-2018 ήταν δημοφιλές αποκλειστικά στις ασιατικές χώρες. Όμως εκείνη τη στιγμή, πολλές εταιρείες συγχωνεύτηκαν και οι υπηρεσίες Musical.ly και TikTok έγιναν ένα. Η επιθετική διαφήμιση στο Tik Tok, τα εφέ και οι μάσκες έχουν κάνει την εφαρμογή την πιο αναγνωρίσιμη. Σήμερα, έχει περίπου 500 εκατομμύρια εγγεγραμμένους λογαριασμούς.

Στατιστικά του Tik Tok για το 2021

• Από το Φεβρουάριο του 2021, το Tik Tok εκτιμάται ότι έχει περίπου 1,1 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως.
• Από τον Ιούνιο του 2021, το 60% των χρηστών Tik Tok είναι μεταξύ 16 και 24 ετών.
• Σχεδόν το 50% του παγκόσμιου κοινού του είναι κάτω των 34 ετών.
Ο μέσος χρήστης ξοδεύει 52 λεπτά την ημέρα στην εφαρμογή.

Όταν ανοίγετε το Tik Tok, εμφανίζονται ερασιτεχνικά και επαγγελματικά βίντεο. Τα περισσότερα από τα βίντεο είναι σχετικά με μουσική, κωμωδία ή κάποιου είδους περιεχόμενο σχετικό με τις προκλήσεις που εμφανίζονται κατά καιρούς στο Tik Tok. Πολλοί χρήστες χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για να μοιραστούν τη ζωή τους και την καθημερινότητά τους.

Το 90% όλων των χρηστών του Tik Tok έχουν πρόσβαση στην εφαρμογή σε καθημερινή βάση και είναι εξαιρετικά ενεργοί. Μια μελέτη που παρατηρεί τη συμπεριφορά των χρηστών του σε διάστημα ενός μήνα, δείχνει ότι το 70% των χρηστών παρακολουθούν τα βίντεο άλλων και το 55% ανεβάζουν τα δικά τους βίντεο (Globalwebindex, 2019).

Πώς να χρησιμοποιήσετε το Tik Tok για μάρκετινγκ

Το Tik Tok έχει αρχίσει να προσελκύει μια ευρύτερη βάση χρηστών. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, σχεδόν το 40% των χρηστών του στις ΗΠΑ είναι άνω των 30. Εάν είστε ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης, το μάρκετινγκ στο Tik Tok θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι ένα εξαιρετικό μέσο για την επωνυμία σας. Μπορεί να παρομοιάσετε το Tik Tok για επιχειρήσεις με τη χρήση των Ιστοριών Instagram. Δεν προορίζονται να πιέσουν για πωλήσεις, αλλά για να δείξουν την προσωπικότητα της επιχείρησής σας.

Το μάρκετινγκ στο Tik Tok μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις:

1. Να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας
2. Να δημιουργήσουν δεσμευμένες κοινότητες
3. Να πουλήσουν προϊόντα και υπηρεσίες
4. Να λάβουν σχόλια από πελάτες και κοινό
5. Να παρέχουν εξυπηρέτηση πελατών
6. Να διαφημίσουν προϊόντα και υπηρεσίες σε κοινό-στόχο

Το Tik Tok παρέχει στους επαγγελματίες του μάρκετινγκ ίσους όρους ανταγωνισμού όσον αφορά την προσέγγιση και την αφοσίωση. Σε αντίθεση με τις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram ή το YouTube, οι λογαριασμοί Tik Tok με μηδενικούς οπαδούς μπορούν να έχουν εκατομμύρια προβολές σε ένα νέο βίντεο χάρη στη φύση του αλγορίθμου. Η επιτυχία του βίντεο ως μορφής περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το καθιστά ένα ισχυρό εργαλείο για τη σύνδεση με υποψήφιους πελάτες και καταναλωτές.

Author