Από τη Χριστίνα Τζελέπογλου, P.R. Consultant & Δημιουργό του Positivelife.gr.
Η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει αλλάξει ολοκληρωτικά τα δεδομένα στο χώρο του μάρκετινγκ και της διαφήμισης. Η τεχνολογία και το διαδίκτυο, έχουν πλέον καθοριστικό ρόλο στην όλη πορεία μιας επιχείρησης.
Το σημαντικότερο εργαλείο που διαθέτει μια επιχείρηση είναι το μάρκετινγκ, το οποίο είναι μια μεταβαλλόμενη και δυναμική επιχειρηματική δραστηριότητα. Το διαδικτυακό μάρκετινγκ περιλαμβάνει τη χρήση του Διαδικτύου για την εμπορία και την πώληση αγαθών ή υπηρεσιών. Με το ξέσπασμα της ανάπτυξης του Διαδικτύου, το διαδικτυακό μάρκετινγκ έχει ξεκινήσει να γίνεται πολύ δημοφιλής.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με βασικό παράδειγμα το Facebook, άνοιξαν την πόρτα στις επιχειρήσεις για την επικοινωνία με εκατομμύρια ανθρώπους για προϊόντα και υπηρεσίες και έχει ανοίξει νέες ευκαιρίες μάρκετινγκ στην αγορά.
Οι βασικές κατηγορίες του διαδικτυακού μάρκετινγκ είναι:
1. Social Media Marketing
Αυτή η πρακτική προάγει την επωνυμία και το περιεχόμενο μιας επιχείρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα μέσα που χρησιμοποιούνται συνήθως για το μάρκετινγκ στα social media είναι το Facebook, Instagram, LinkedIn και τώρα το ανερχόμενο Tik Tok.
2. Search Engine Optimization (SEO)
Αυτή είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας ώστε να «κατατάσσεται» υψηλότερα στη μηχανή αναζήτησης στις σελίδες αποτελεσμάτων.
3. Email Marketing
Πρόκειται για άμεσο μάρκετινγκ ή διαφημιστικό μήνυμα σε ένα σύνολο ανθρώπων που χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
4. Affiliate Marketing
Ο όρος αναφέρεται σε μία επιχείρηση ή ένα διαφημιζόμενο και ένα συνεργάτη (affiliate) όπου ο δεύτερος προωθεί επισκέπτες στην ιστοσελίδα του πρώτου.
5. Video Marketing
Ο συγκεκριμένος τύπος διαδικτυακού μάρκετινγκ ειδικεύεται στη δημιουργία βίντεο για την παρουσίαση και την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.
Σύγκριση παραδοσιακού & διαδικτυακού μάρκετινγκ
Αν συγκρίνουμε τις μεθόδους του διαδικτυακού μάρκετινγκ με τις πρακτικές παραδοσιακού μάρκετινγκ τότε το διαδικτυακό μάρκετινγκ θα έχει περισσότερα πλεονεκτήματα και συνήθως προτιμάται. Σε αντίθεση με το παραδοσιακό μάρκετινγκ όπου πρέπει να περιμένουμε καθορισμένο χρόνο για να δούμε την ανταπόκριση των πελατών, το διαδικτυακό μάρκετινγκ σου δίνει την ευκαιρία να δεις την ανταπόκριση του κόσμου σε πραγματικό χρόνο. Για παράδειγμα όσον αφορά το ηλικιακό φάσμα, το παραδοσιακό μάρκετινγκ απευθύνεται σε μεγαλύτερες ηλικίες, ενώ το διαδικτυακό έχει μεγαλύτερη απήχηση στα νέα άτομα λόγω της εξοικείωσης τους με το διαδίκτυο.
Γιατί το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι σημαντικό
Οι καταναλωτές μπορούν να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες οποιαδήποτε ώρα και στιγμή. Τα ψηφιακά μέσα είναι μια συνεχώς αυξανόμενη πηγή ψυχαγωγίας, ειδήσεων και αγορών. Ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει γίνει τόσο σημαντικό, είναι η δέσμευση που προσφέρει. Μπορείτε να συνομιλήσετε εύκολα με τους υποψήφιους και τους τρέχοντες πελάτες σας, να απαντήσετε στα ερωτήματα τους και να επιλύσετε ότι ζήτημα προκύψει. Σας δίνει τη δυνατότητα να αλληλοεπιδράσετε με ένα ευρύτερο κοινό. Επίσης μπορείτε να αναζητήσετε απόψεις και να πραγματοποιείται έρευνα αγοράς για να μπορείτε να παίρνετε πιο σωστές αποφάσεις.
Το digital marketing έχει μπει δυναμικά στο χώρο των επιχειρήσεων και της διαφήμισης και θα συνεχίσει να εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς ώστε να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα της αγοράς και τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Εάν οι επιχειρήσεις θέλουν να παραμείνουν δυναμικές στον ανταγωνιστικό χώρο τότε οφείλουν να προσαρμόζονται στις νέες τάσεις.