Πώς να Πετύχετε Πωλήσεις Μέσω Social Media
Από τη Χριστίνα Τζελέπογλου, P.R. Consultant & Δημιουργό του Positivelife.gr.
Οι περισσότερες επιχειρήσεις χρησιμοποιούσαν μέχρι τώρα τα Social Media για δικτύωση, αύξηση engagement και αλληλεπίδραση με followers. Σύμφωνα με έρευνα όμως της Econsultancy, διαπιστώθηκε ότι τα κοινωνικά μέσα είναι ένα από τα πέντε κορυφαία μάρκετινγκ κανάλια για τη δημιουργία μιας σταθερής απόδοσης επένδυσης, το λεγόμενο δηλ. ROI.
Αν είστε επιχείρηση, σίγουρα έχετε ήδη ένα marketing budget για άλλα κανάλια, όπως το e-mail marketing, το SEO Marketing κλπ. Τώρα όμως είναι η κατάλληλη στιγμή να ενισχύσετε και τη Social Media στρατηγική σας, η οποία είναι σίγουρο ότι θα σας φέρει αύξηση των πωλήσεων και συνεπώς των εσόδων.
Πάμε να δούμε τους 5 καλύτερους τρόπους για να πετύχετε πωλήσεις μέσω Social Media!
1) Βρείτε το κατάλληλο κανάλι
Το πρώτο που πρέπει να αποφασίσετε πριν επενδύσετε σε Social Media στρατηγική, είναι να ανακαλύψετε που βρίσκετε το κοινό σας. Τι ηλικιακή ομάδα είναι, τι φύλο, σε ποια κοινωνικοοικονομική τάξη ανήκει, με λίγα λόγια δημιουργήστε τον ιδανικό πελάτη. Μόλις το βρείτε τότε θα ξέρετε σε ποια social media να στραφείτε.
To Facebook και το Instagram είναι τα πιο γνωστά και απευθύνονται σε ευρύ κοινό, το Tik-Tok ανεβαίνει συνεχώς, ειδικά στους νέους, για B2B πωλήσεις το LinkedIn φαίνεται ισχυρό, ενώ τέλος και το Pinterest αναπτύσσεται σταθερά!
2) Instagram Influencers
Τα brands γνωστών επιχειρήσεων έχουν βρει έναν πολύ αποτελεσματικό τρόπο να αυξήσουν τις πωλήσεις τους μέσω Instagram και αυτός ο τρόπος λέγεται Instagram Influencers. Οι επιχειρήσεις συνεργάζονται με άτομα που έχουν μεγάλη επιρροή στο κοινό τους, δίνοντάς τους να δοκιμάσουν προϊόντα ή υπηρεσίες και έπειτα να τα προωθήσουν στους ακολούθους τους. Αυτός ο τρόπος έδειξε να αυξάνει την αναγνωρισημότητα της επωνυμίας αλλά και τις πωλήσεις τους ραγδαία!
Προσοχή όμως: Για να έχει επιτυχία αυτή η στρατηγική χρειάζεται να βρείτε τους κατάλληλους influencers για τη δική σας επιχείρηση. Δεν είναι όλοι οι influencers για όλους τους τύπους επιχειρήσεων.
3) Χορηγούμενες διαφημίσεις
Οι χορηγούμενες διαφημίσεις στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης είναι ένας δημοφιλής τρόπος προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών της επιχείρησής σας και με σχετικά χαμηλό κόστος. Οι διαφημίσεις αυτές έχουν επιτυχία γιατί είναι στοχευμένες σε συγκεκριμένο κοινό και ομάδες δυνητικών πελατών ενώ η επιχείρηση πληρώνει μόνο όταν κάποιος χρήστης κάνει κλικ πάνω στη διαφήμιση. (Pay-Per-Click).
4) Ελκυστικό περιεχόμενο
Τα Social Media είναι ένα εξαιρετικό μέσο για να παρέχετε στο κοινό σας εκπαιδευτικό αλλά και χρηστικό περιεχόμενο που θα αυξήσει τις πωλήσεις σας. Αυτό το περιεχόμενο διαφέρει από ένα κοινωνικό μέσο στο άλλο. Στο YouTube και στο Tik-Tok χρησιμοποιούμε videos, στο Pinterest εικόνες, στο LinkedIn άρθρα ή infographics ενώ στο Facebook, Instagram ένα συνδυασμό όλων των παραπάνω. Αναλόγως τη στρατηγική που θα έχετε δημιουργήσει και τα Social Media κανάλια που θα έχετε επιλέξει, θα δημιουργήσετε και αντίστοιχο περιεχόμενο.
Στόχος είναι να παρέχετε στους πελάτες σας το είδος των πληροφοριών που θα τους προσελκύσουν ώστε να μπουν στη διαδικασία να δοκιμάσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε.
5) Facebook Shopping
Με το Facebook μπορείτε να δημιουργήσετε εύκολα μία ψηφιακή βιτρίνα όπου θα μπορείτε να πουλάτε τα προϊόντα σας. Καταλαβαίνετε τι μεγάλη ευκαιρία είναι να μπορεί η επιχείρησή σας να δημιουργήσει το δικό της ψηφιακό κατάστημα σε ένα από τα μεγαλύτερα Social Media κανάλια παγκοσμίως και μάλιστα δωρεάν! Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να τοποθετήσετε τα προϊόντα, τις τιμές και να κάνετε τις κατάλληλες ρυθμίσεις!
Μάλιστα, μετά τη σύμπραξη του Facebook και του Instagram πλέον το ψηφιακό μαγαζί σας επεκτείνετε και στο Instagram, αρκεί να δημιουργήσετε και εκεί λογαριασμό για την επιχείρησή σας.