7 Tips για να Ακολουθήσεις στα Γιορτινά Τραπέζια και να μην Πάρεις Βάρος!

Positive Tips By Eirini & Nasia Paschaleri.

Σίγουρα τις γιορτινές μέρες όλοι θέλουμε να απολαύσουμε το καλό φαγητό, τα γλυκά αλλά και το ποιοτικό κρασί παρέα με φίλους. Αν σκεφτεί κανείς όμως, ότι αυτό συμβαίνει αρκετά συχνά μέσα στις γιορτές, τότε είναι λογικό να δούμε τον δείκτη της ζυγαριάς να ανεβαίνει επικίνδυνα στο τέλος των γιορτών.

Γι’ αυτό το λόγο σου προτείνουμε μερικά έξυπνα tips για να μπορέσεις να διατηρήσεις το βάρος σου και να απολαύσεις τις γιορτές!

Ξεκίνα με τη σαλάτα σου!

Γέμισε το πιάτο σου με σαλάτα, που θα σε βοηθήσει να νιώσεις πληρότητα και κορεσμό ευκολότερα χάρη στις φυτικές ίνες που περιέχουν τα λαχανικά. Ενώ επίσης, θα μετριάσει την μεγάλη σου επιθυμία να καταναλώσεις μεγάλες ποσότητες φαγητού στην συνέχεια.

Μη μείνεις νηστικός πριν το ρεβεγιόν!

Είναι πολύ συχνό να πιστεύει κανείς πως αν μειώσει σημαντικά το φαγητό της υπόλοιπης ημέρας, τότε το βράδυ μπορεί να καταναλώσει όσο φαγητό θέλει χωρίς κανένα πρόβλημα. Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει, καθώς κάποιος μένοντας νηστικός για πάρα πολλές ώρες, όταν βρεθεί σε ένα τραπέζι γεμάτο λιχουδιές τείνει να καταναλώνει μεγάλες ποσότητες φαγητού.

Πες ναι στην άσκηση ακόμα και στις γιορτές!

Φυσικά και είναι λογικό να διακόψουμε αυτές τις ημέρες κάθε είδους άσκηση ή το γυμναστήριο. Αυτό που μπορείς να προσθέσεις μέσα στις ημέρες είναι ένας περίπατος στο βουνό ή στην στολισμένη πόλη που θα σε βοηθήσει να διατηρήσεις την φόρμα σου!

Ακολούθησε τον κανόνα “Όχι 2 μέρες συνεχόμενα”!

Ακόμα κι αν μία μέρα αισθάνεσαι ότι έχεις πραγματικά ξεφύγει πολύ στη διατροφή σου, προσπάθησε την επόμενη ημέρα να βρεις πάλι τους ρυθμούς σου στο διαιτολόγιο σου. Έτσι, οι μικρές ατασθαλίες δεν θα έχουν καμία επίπτωση στη ζυγαριά σου.

Πες ναι στα γλυκά των Χριστουγέννων αλλά όχι για πολύ!

Εννοείται πως θα απολαύσεις τα μελομακάρονα και τους κουραμπιέδες, ιδιαίτερα αυτές τις ημέρες που έχουν την τιμητική τους! Απλώς δε χρειάζεται να τα υπερκαταναλώσεις! Φρόντισε να τα απολαύσεις τις ημέρες των γιορτών και όποτε τα έχεις πραγματικά ανάγκη, όχι όμως σε μεγάλες ποσότητες καθημερινά.

Μη ξεχνάς την ενυδάτωση σου!

Τις γιορτινές μέρες οι περισσότεροι από εμάς, απολαμβάνουμε την καλή παρέα με ένα ποτήρι κρασί ή οινοπνευματούχα ποτά. Καλό θα ήταν όμως, παράλληλα να ενσωματώσουμε και το νερό μας, ώστε αφενός να μην αφυδατωθούμε από την μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ και αφετέρου γιατί με την σωστή ενυδάτωση, θα μετριάσουμε και την κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αλκοόλ που θα μας επιβαρύνουν θερμιδικά.
Να θυμάστε πάντα πως για κάθε ποτήρι αλκοόλ που καταναλώνετε, χρειάζεστε ένα μεγάλο ποτήρι νερό για να αποφύγετε την αφυδάτωση.

Μη ξαναγεμίσεις το πιάτο σου!

Στο γιορτινό τραπέζι απόλαυσε τις γεύσεις που σου αρέσουν αλλά προσπάθησε να μην γεμίσεις το πιάτο σου ξανά και ξανά. Με αυτόν τον τρόπο θα καταναλώσεις όλες τις γεύσεις που σου αρέσουν χωρίς να το παρακάνεις θερμιδικά!

Σε κάθε περίπτωση, αυτό που έχει πραγματικά σημασία είναι να απολαύσεις τις ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς μακριά από το άγχος των κιλών! Άλλωστε, οι μέρες αυτές έρχονται μία φορά τον χρόνο και αξίζει να τις χαρούμε!

Καλά Χριστούγεννα & Ευτυχισμένο το νέο Έτος!

Το άρθρο επιμελήθηκαν η Βιολόγος Ειρήνη Πασχαλέρη & η διαιτολόγος Νάσια Πασχαλέρη www.thessaloniki-diaitologoi.gr


Η Ειρήνη Πασχαλέρη (Βsc, Msc) είναι Βιολόγος με ειδίκευση στη διατροφή. Σπούδασε στο τμήμα βιολογίας της σχολής Θετικών Επιστημών του Α.Π.Θ. και ειδικεύτηκε στον τομέα της διατροφής στο King’s College of London. Το 2002 ίδρυσε μαζί με τους διαιτολόγους συνεργάτες της το κέντρο Διατροφής και Αντιγήρανσης ”Natural Health Clinic”. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Οι συνταγές που άλλαξαν», το οποίο στηρίζεται στο concept, “Ελληνική μαγειρική, αλλά υγιεινή & διαίτης για όλη την οικογένεια”. Είναι μέλος της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρίας Παχυσαρκίας, της International Society On Nutrigenetics / Nutrigenomics, της Ελληνικής Επιστημονικής Εταιρείας Προληπτικής Ιατρικής & Αντιγήρανσης και της Εταιρείας Αθηροσκλήρωσης Βορείου Ελλάδος. Η φιλοσοφία της εστιάζει στη μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους και τη διατήρηση του με τροποποίηση της διατροφικής συμπεριφοράς.

Η Νάσια Πασχαλέρη είναι διαιτολόγος με εξειδίκευση στη Γεροντολoγία (MSc Gerontology). Τελείωσε τις σπουδές της στη διαιτολογία-διατροφολογία στo Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα στη Θεσσαλονίκη και έπειτα συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές στη γεροντολογία, με υποτροφία στο Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον στην Αγγλία. Συνεργάζεται με τη βιολόγο Ειρήνη Πασχαλέρη στο Natural Health Clinic ως διαιτολόγος και ως γεροντολόγος στη μονάδα φροντίδας ηλικιωμένων Φροντίζω, στη Θεσσαλονίκη. Από το 2018 συνεργάζεται με τον πλαστικό χειρουργό κ. Δημήτρη Καρυπίδη στο κέντρο i-derma (Διονυσίου Αεροπαγίτου 7, Αθήνα).

share post to:
Author