5 Απλές Συμβουλές για να Καταπολεμήσεις με Φυσικούς Τρόπους το Άγχος

Από την Ιζαμπέλ Ραζή, Coach Υγείας. 

Το άγχος είναι η νόσος του αιώνα. Καραδοκεί και μας καταδιώκει καθημερινά. Στην πραγματικότητα, αυτό που ονομάζουμε άγχος ή στρες αποτελεί μία σωματική αντίδραση σε μία απειλή. Όταν το βιώνουμε σε χαμηλά επίπεδα θεωρείται καλό, όμως, όταν γίνεται έντονο και καθημερινό γίνεται προοίμιο κατάθλιψης και συνδέεται με πολλές ασθένειες. Επιπλέον, πολύ συχνά είναι αιτία ανθυγιεινών επιλογών στη καθημερινότητα μας.

Σήμερα, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σου 5 απλές συμβουλές για να καταπολεμήσεις με φυσικούς τρόπους το άγχος.

1.Η φυσική άσκηση είναι καίριας σημασίας και τα πολλαπλά της οφέλη στην υγεία είναι γνωστά. Ένα απ’ αυτά είναι ότι χαρίζει μια αίσθηση ευφορίας. Έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι, κατά την διάρκεια της άσκησης, αυξάνονται τα επίπεδα ορμονών που συνδέονται άμεσα με την διάθεση και την χαρά όπως είναι τα οιστρογόνα, η αδρεναλίνη, η σεροτονίνη και η ντοπαμίνη. Η ήπια άσκηση όπως είναι το περπάτημα, το κολύμπι, το ποδήλατο ή η γιόγκα είναι η πλέον ενδεδειγμένη καθώς ο σκοπός δεν είναι να σπρώξεις τον οργανισμό σου στα όρια της υπερκόπωσης, αλλά, να επιλέξεις μια μορφή άσκησης που είναι προσιτή για σένα και θα την κάνεις με ευχαρίστηση. Ακόμα, η συστηματική άσκηση θα βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου σου η οποία επηρεάζεται αρνητικά από το άγχος. Παράλληλα, θα αποκτήσεις μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον εαυτό σου καθώς θα καλυτερεύσει η σωματική σου υγεία και η εικόνα σου τόσο απέναντι στον εαυτό σου όσο και στον περίγυρο σου.

2. Οι τακτικές ασκήσεις αναπνοής θα σου αλλάξουν όχι μόνο τον τρόπο που αναπνέεις αλλά και τον τρόπο που σκέφτεσαι, την αυτοεκτίμηση σου, τις σχέσεις σου με τον εαυτό σου και τους τρίτους. Η εισαγωγή μερικών απλών τεχνικών, όπως είναι η διαφραγματική και η κοιλιακή αναπνοή θα σε βοηθήσουν να χαλαρώνεις στις δύσκολες στιγμές και θα είναι ευεργετικές τόσο για το νου σου όσο και για το σώμα σου. Όταν μαθαίνεις να ελέγχεις και να ορίζεις την αναπνοή σου βελτιώνεται η αυτοσυγκέντρωση σου και μαθαίνεις να έχεις εσύ τον έλεγχο της ζωής σου. Ελευθερώνεται το σώμα σου, αυξάνεις τα επίπεδα της ενέργειας σου και αυτόματα μειώνεται το άγχος στη ζωή σου.

3. Ο διαλογισμός υπάρχει εδώ και περισσότερα από 5000 έτη σε πολλές μορφές. Αρχικά ήταν συνδεδεμένος με τον βουδισμό. Τις τελευταίες δεκαετίες ο διαλογισμός και το mindfulness (ενσυνείδητοτητα) έχουν μελετηθεί από την επιστήμη και έχουν ευρέως αναδειχθεί ως τα σημαντικότερα εργαλεία χαλάρωσης αλλά και γενικής βελτίωσης της υγείας και αύξησης της ευεξίας. Επιτυγχάνεται με την απομάκρυνση κάθε σκέψης, την συνειδητή εστίαση της προσοχής σου στον εσωτερικό σου εαυτό και την επίτευξη μιας εσωτερικής σιγής και γαλήνης. Στην αρχή, μπορεί να σου φανεί πνευματική πρόκληση και θα σε συμβούλευα να διευκολυνθείς με τη χρήση μιας απλής εφαρμογής στο κινητό σου η τη συμμετοχή σε ομάδα διαλογισμού. Οσο όμως βάζεις σε καθημερινή βάση στη ζωή σου τον διαλογισμό, θα μειωθούν θεαματικά τα επίπεδα του άγχους σου και γενικότερα θα βελτιωθεί η πνευματική και ψυχική σου λειτουργία. Επιπλέον, θα σε βοηθήσει στην αντιμετώπιση των καθημερινών δυσκολιών και θα σε κάνει πιο ανθεκτικό στην πίεση. Εκτός όλων αυτών, ο διαλογισμός βοηθάει στην καταπολέμηση της αϋπνίας, στην ικανότητα συγκέντρωσης και στη μνήμη, καθώς και σοβαρών καρδιακών και άλλων παθήσεων. Επιπλέον, ο συστηματικός διαλογισμός μειώνει τη βιολογική ηλικία και θεωρείται από την επιστήμη ένα από τα πλέον θεαματικά εργαλεία αντί-γήρανσης.

4. Μία ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες και βιταμίνες, χαμηλή σε ζωικές πρωτεΐνες και κορεσμένα λίπη, με περιορισμένη λήψη ζάχαρης, αλατιού και επεξεργασμένων τροφών βοηθάει στην καταπολέμηση του άγχους. Ειδικότερα, υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές που συνεισφέρουν στην ψυχική μας υγεία, όπως είναι ο σολομός, αλλά, και όλες οι τροφές πλούσιες σε Ωμέγα 3. Ακόμα: τα μύρτιλα, που, εκτός από τις αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχουν, ο χυμός τους μπορεί να μειώσει την παραγωγή κορτιζόλης ή και η λίγη μαύρη σοκολάτα καθημερινά (κατά προτίμηση ωμή) μειώνει τα επίπεδα της αδρεναλίνης και της κορτιζόλης και αυξάνει τη σεροτονίνη. Μία μερίδα αβοκάντο μπορεί να συμβάλει στον έλεγχο των υψηλών επιπέδων κορτιζόλης και ως εκ τούτου της ανησυχίας. Τα αμύγδαλα συμβάλουν στον έλεγχο του άγχους χάρη στις ίνες τους. Η βιολογική βρόμη που διευκολύνει τη παραγωγή σεροτονίνης καθώς και οι τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση όπως είναι το κεφίρ, το γιαούρτι με προβιοτικά στοιχεία, το μίσο, το τουρσί κλπ, χάρη των καλών βακτηρίων που έχουν, συμβάλουν στη μείωση του άγχους. Το πράσινο τσάι και κάποια αφεψήματα όπως είναι το χαμομήλι είναι επίσης πολύ χρήσιμα. Θα σε συμβούλευα να πειραματιστείς και με κάποια συμπληρώματα διατροφής ή και βότανα, πάντα βέβαια σε συνεννόηση με τον γιατρό σου, όπως είναι η Rhodiola rosea, η μελατονίνη (ιδίως αν έχεις άστατο ύπνο), η Ashwagandha, η θεανίνη καθώς και τα συμπλέγματα βιταμινών Β.

5. Η χρήση αιθέριων ελαίων με λάμπα αρωμάτων εκτός από την απολύμανση του χώρου θα σου φτιάξει την διάθεση και θα σε χαλαρώσει. Αν δεν θέλεις να αγοράσεις μία λάμπα, μπορείς εύκολα να διοχετεύσεις μία χαλαρωτική μυρωδιά στο σπίτι σου φτιάχνοντας μυρωδικά χώρου με τούλινα πουγκιά και βαμβάκι. Χρησιμοποίησε και μυρωδικά φυσικά κεριά, άκουσε κλασική μουσική, επικοινώνησε ουσιαστικά με την οικογένεια σου, γέλασε με την καρδιά σου με τα παιδιά σου ή τον σύντροφο σου ή, αν προτιμάς τις μυρωδιές της φύσης, πήγαινε μία βόλτα σε ένα κοντινό βουνό ή στην θάλασσα και ρούφα όλες τις μυρωδιές και τις αισθήσεις ελευθερίας και μαγείας που τα απλά αγαθά της ζωής μας απλώνονται γενναιόδωρα.


Η Ιζαμπέλ Ραζή είναι Coach Υγείας. Δημιουργεί συμμαχίες στο ταξίδι των πελατών της προς την ολοκλήρωση των στόχων τους στο τομέα της Υγείας τους με σκοπό μία Ισορροπημένη, Ευτυχισμένη & Ποιοτική Ζωή. Μοιράζεται με πάθος τη μέθοδο της, που βασίζεται στο τρίπτυχο Ισορροπία-Σύνδεση-Πράξη (Balance Connect Act) μέσω «one -to – one» συνεδριών, ομαδικών προγραμμάτων και «retreats» Ευεξίας. Έχει εκπαιδευτεί και πιστοποιηθεί ως διεθνής Coach Υγείας από τον οργανισμό των ΗΠΑ, the Institute of Integrative Nutrition και τον Διεθνή οργανισμό IAHC. Ήταν αποτέλεσμα πραγματικής ανάγκης και αυθεντικής σύνδεσης με τον εαυτό της, έπειτα από αλλαγές καριέρας, Δικηγόρος σε πολυεθνικές εταιρείες και σύμβουλος ακινήτων. Ζει μεταξύ Ρωσίας και Ελλάδας, με τον άντρα της και τα 3 παιδιά της.

share post to:
Author