Πώς να Γράφεις Κείμενα που να Κατατάσσονται Ψηλά στη Google

Από τη Χριστίνα Τζελέπογλου, P.R. Consultant & Δημιουργό του Positivelife.gr.

Ένας πολύ καλός τρόπος να φέρετε επισκέπτες και traffic στην ιστοσελίδα σας είναι να ξεκινήσετε το blogging. Για να ξεχωρίστε όμως θα χρειαστεί να στοχεύσετε να καταταχθείτε ψηλά στη μηχανή αναζήτησης της Google. Σας φαίνεται δύσκολο; Μην αγχώνεστε! Παρακάτω σας αναφέρω μερικές αποδεδειγμένες τακτικές για να βελτιστοποιήσετε τη κατάταξη του περιεχομένου σας!

Πάμε να δούμε; Ας ξεκινήσουμε!

• Βρείτε τις κατάλληλες λέξεις – κλειδιά

Αρχικά θα πρέπει να βρείτε τι αναζητάει περισσότερο ο κόσμος. Για να το πετύχετε αυτό υπάρχουν τα κατάλληλα εργαλεία. Άλλα δωρεάν (Google Trends) και άλλα με πληρωμή (SEMrush , ahrefs). Με αυτά τα εργαλεία θα μπορέστε να βρείτε τα keywords που ικανοποιούν τις απαιτήσεις σας.

Για να κάνετε ακόμη πιο στοχευμένες ανακαλύψεις σε λέξεις – κλειδιά, είναι καλό να γνωρίζετε καλά την αγοραστική persona του πελάτη σας.

Γνωρίζοντας το κοινωνικοοικονομικό προφίλ του, τις συνήθειες, τα ενδιαφέροντά του είναι σίγουρο ότι θα τον προσεγγίσετε καλύτερα!

• Δημιουργήστε μεγάλου μήκους κείμενα

Το μήκος της ανάρτησης ενός κειμένου σε blog παίζει σημαντικό ρόλο. Μία ανάρτηση που φτάνει μόνο τις 200 με 300 λέξεις, όσο καλογραμμένη και να είναι, είναι σίγουρο ότι δε θα έχει την ίδια απόδοση με μία ανάρτηση των 600 λέξεων και άνω.

Αυτό συμβαίνει γιατί η Google ένα από τα στοιχεία που αξιολογεί είναι και το μήκος του κειμένου. Δημιουργήστε μεγάλα κείμενα ακόμη και των 1.000 – 1.500 λέξεων και κερδίστε περισσότερο traffic. Και πρακτικά, ο χρόνος που θα χρειαστεί κάποιος για να διαβάσει ένα μεγάλο κείμενο είναι περισσότερος, από ένα πολύ μικρό. Αυτό συνεπάγεται ότι θα κάτσει περισσότερη ώρα στο site σας και έτσι θα πετύχετε να μειώσετε το λεγόμενο bounce rate (ποσοστό εγκατάλειψης) από τη σελίδα σας.

Φυσικά για να συμβούν όλα αυτά, θα πρέπει το κείμενο να είναι ευανάγνωστο, να έχει ενδιαφέρον περιεχόμενο, γιατί αλλιώς ο αναγνώστης θα βαρεθεί γρήγορα και θα φύγει από το blog.

• Χρησιμοποιήστε εσωτερικούς συνδέσμους (links)

Ένα από τα ζητούμενα του blogging είναι να κάνετε τον επισκέπτη του blog σας να μείνει όσο γίνεται περισσότερο στον ιστότοπό σας. Ένα από τα κόλπα για να το πετύχετε είναι να δημιουργήσετε εσωτερικούς συνδέσμους.

Τι σημαίνει αυτό;
Δημιουργώντας μία συγκεκριμένη θεματολογία έχετε πολλές φορές τη δυνατότητα να παραπέμψετε τον αναγνώστη του κειμένου σας σε άλλα παρεμφερή θέματα που έχετε κάνει στο παρελθόν μέσω αυτών των συνδέσμων. Αυτή είναι μία σύνηθες πρακτική η οποία οδηγεί τον αναγνώστη από το ένα κείμενο στο άλλο, μέσα στο blog σας, αυξάνοντας την ώρα που περνάει στον ιστότοπό σας.

• Mobile – friendly διάταξη κειμένων / Ταχύτητα

Πλέον, ένας από τους παράγοντες που μετράει η Google ώστε να κατατάξει μία ανάρτηση ψηλότερα ή χαμηλότερα είναι το κατά πόσο το blog σας είναι φιλικό προς τα κινητά. Πώς φαίνεται το κείμενό σας όταν μπαίνετε από το smartphone σας; Αν δείτε ότι δυσκολεύεστε να το διαβάσετε και δεν έχει παρόμοια διάταξη με αυτή του υπολογιστή, τότε θα πρέπει να το τροποποιήσετε.

Επιπλέον η Google λαμβάνει υπόψη και την ταχύτητα του ιστότοπου. Εάν η φόρτωση στο blog σας καθυστερεί (πάνω από 3 – 5 δευτερόλεπτα) τότε σίγουρα θέλει αναβάθμιση.

• Προσθέστε πολυμέσα

Έχετε δημιουργήσει ένα εμπεριστατωμένο, ευκολοδιάβαστο κείμενο, το οποίο έχει μεγάλο μέγεθος αλλά διαθέτει και καλή ροή που δε κουράζει τον αναγνώστη. Αρκούν αυτά για να πετύχετε υψηλό rank στη Google; Η απάντηση είναι πως είστε σε καλό δρόμο, αλλά χωρίς την προσθήκη πολυμέσων δύσκολα θα βρεθείτε στις πρώτες θέσεις της Google.

Προσθέστε τους κατάλληλους τύπους πολυμέσων που εξυπηρετούν το κείμενό σας. Αυτοί μπορεί να είναι:

✓ Βίντεο
✓ Εικόνες
✓ Ήχος
✓ Infographic

Δε χρειάζεται να προσθέσετε όλους τους τύπους σε μία ανάρτηση, γιατί αυτό μπορεί να φανεί κουραστικό και να πετύχετε τα αντίθετα αποτελέσματα.

Εάν έχετε ήδη κάποιο blog τσεκάρετε τις παραπάνω τακτικές και όπου δεν τις έχετε εφαρμόσει προσπαθήστε να το κάνετε. Εάν πάλι ανήκετε σε αυτούς που δεν έχετε ακόμη κάποιο blog, τώρα είναι η ευκαιρία να το δημιουργήσετε. Λάβετε υπόψη τα παραπάνω και θα δείτε πόσο πολύ θα σας βοηθήσουν ώστε να σκαρφαλώσετε στις πρώτες θέσεις της Google.

share post to:
Author